Brisbane, Surfers Paradise & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Brisbane, Surfers Paradise & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Brisbane, Surfers Paradise & Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

17 Oktober 2012 | Australië, Byron Bay

Hi everyone,

De kilometer teller staat ondertussen op 2250 km!! Dit hebben we gereden van Cairns tot nu in Byron Bay.

Vanuit Noosa zijn we via een aantal dorpjes en watervallen naar Sangate gereden, iets boven Brisbane. De volgende dag zijn we naar een parkeerplaats iets buiten het centrum van Brisbane gereden en met de bus naar het centrum gegaan. We stapten uit in het culturele gebied van Brisbane, in een super vette art gallery geweest. En daarna lekker winkeltjes en de stad bekeken, vooral een erg drukke stad waar veel mensen wonen. Een wandelroute gedaan en bij een buitenkroegje een biertje gedronken. Daarna terug naar de campervan, maar met welke bus kwamen we ookal weer en naar welke halte moesten we?! Behulpzame buschauffeur ons helpen, in de bus; ok een kaartje voor de zelfde prijs als de heen weg dan graag, ''ja maar waar moeten jullie heen dan?'' Ja dat zien we wel als we onze campervan zien haha.

De volgende dag zijn we naar Surfers Paradise gereden, helaas begon het al te regenen onderweg en in surfers paradise was het al helemaal erg, regen en wind! We hebben de campervan ergens neergezet en in een overdekt winkelcentum rond gelopen.
De volgende dag was het alleen nog heel erg winderig, ik ben sochtends lekker een heel stuk gaan hardlopen -op m'n blote voeten- over het strand en smiddags hebben we een beetje bij de campervan gezeten.

De volgende dag was het super mooi weer en hebben we lekker over de boulevard gelopen en op het strand gelopen, heel veel skaters en surfers. Het was echt net Rocket Power ^^! We vonden het zo leuk en we stonden lekker op een parkeerplaats bij het strand dus waarom niet nog een nachtje. Het enige wat we hadden was een wc en een IJSkoude douche! Sochtends vroeg stond de hele parkeerplaats vol met auto's, vooral allemaal mannen die hadden gesurfd en vervolgens hun nette pak aantrokken en naar hun werk gingen! Kwamen wij uit die campervan met onze slaapkoppies haha.

Aan het eind van de middag gingen we lekker bij de campervan met een pak wijn zitten (tussen alle geparkeerde autos dus), kwam een meneer langs helemaal lachend ''bring back memories have a good time!'' en vooral moeders keken afkeurend, stel schoffies haha. Op een gegeven moment kwamen er een hele groep mensen langs in party stemming en vroegen ons mee naar het strand. Portugeze muziek door een megafoon en dansende columbianen, heel apart maar hele leuke avond.

De volgende ochtend hoofdpijn en overal zand, dus hebben een grote schoonmaak gehouden in de campervan en toen vertrokken via Point Danger (een mooi uitkijkpunt) naar Nimbin. Nimbin is het hippie dorp van Australie, het ligt meer in het binnenland. We hadden een camping gevonden in de lonely planet en zijn daar heen gereden, het was heel knus en relaxed, niet veel mensen. Midden in de natuur en tussen de bergen. Het meisje van de receptie liet ons het hostel zien(waar we bij stonden) heel klein en gezellig, met een keuken en woonkamer en grote tuin. Het eerste wat we deden was onze was!! Zo fijn, daarna mn mobiel, laptoppie, camera en iPod opladen en weer lekker warm douchen, wat kun je die dingen toch weer waarderen!

Savonds hebben we lekker gekookt en met bord op schoot X factor gekeken, heerlijk even zo relaxed. De volgende ochtend zouden er pannekoeken zijn om 9.30 en om 10.00 moesten we uitchecken dus wij dachten dan gaan we rond 9.45 even pannekoekje halen en uitchecken en verder. Toen we bij de receptie stonden bleek het al 10.45 te zijn! We hebben Queensland verlaten en zitten inmiddels in New South Wales dat betekend dat de tijd een uur verder gaat! Wisten wij veel!? Dus nu scheelt het 9uur met Nederland, en volgende week als bij jullie de wintertijd in gaat 10 uur!!

We zijn Nimbin zelf ingereden, echt geweldig hippie dorpje, overvolle winkeltjes, gekleurde huizen, rare figuren, volswagenbusjes, kruiden geuren etc. We zijn een weg binnendoor met heel veel hobbels en gaten gereden naar Byron Bay. Daar zitten we nu bij een heel leuk hostel, de campervan staat op de parkeerplaats en we slapen in de campervan. Veel Nederlanders hier ook achter de receptie! We hebben een bushtucker walk gedaan, hier leerden we hoe te overleven in de jungle, alles geleerd over verschillende bomen, planten en bloemen. Ben veel alweer vergeten dus hoop maar niet dat ik het nodig zal hebben, het was vooral erg grappig. Bloemen gegeten en we gingen wat leren over eucalyptus bomen dus we moesten een blaadje daarvan zoeken; groen, bruin of rood. Bijna iedereen had een rode en ik had als enige een groene. ''WOH you koala girl!! did you climb in the tree?! Tssss she is mysterious!'' Haha.

Savonds zaten we op het balkonnetje bij de keuken lekker te eten en genoten van chille live optredens met gitaar en didgeridoo, heel gaaf. Nu Byron Bay ingelopen en in zitzakken geploft bij een travelagency om lekker te internetten. De komende 4nachten zijn we bij dit hostel en gaan we Marly (Marloes haar ozzy name) haar 21st vieren!

Love,
Jasmin

• 17 Oktober 2012 - 10:40

Pauline:

He lieve Jasmijn,

Wat heb je weer een ontzettend leuk verslag geschreven. Je beleefd echt een heleboel leuke, aparte dingen. Hebben jullie uiteindelijk de pannenkoeken nog kunnen eten of waren ze al op.
    Jij hebt 1 dag regen en wind, wij hebben hier aan de andere kant van de wereld, al dagen regen en wind. Niks aan.
    Jij gaat gezellig de 21e verjaardag van Marloes vieren, wij gaan vanmiddag ook heel gezellig Demi haar partijtje vieren, zwemmen in de Biezem.
    Gaan jullie de jungle in, dat jullie daar van alles over hebben geleerd?

Lieve Jasmijn, ik kijk alweer uit naar je foto's en je volgende verhaal.

Heel veel liefs van ons met een dikke knuffel.
    Pauline

• 17 Oktober 2012 - 14:20

Jacqueline Hoekman:

Haha meis wat een heerlijk verhaal weer! Heb nu even pauze en heb net al je leuke en mooie foto's weer bekeken,super hoor! Gister aan de telefoon was ook weer even leuk om je stem te horen en je bent zo lekker enthousiast,je geniet echt. Maarre in Nederland gaat volgend weekend de klok een uur terug dus volgens mij een tijdverschil van 8 uur dan. Nou meis geniet van alle mooie dingen.
    Knuffel en xxxxxxxx

• 17 Oktober 2012 - 17:53

Karin Blankwater:

Hoi lieve Jasmijn,
    Wauw, wat een belevenissen allemaal. En wat hebben jullie al veel kilometers gereden. Niet voor te stellen in ons kleine mini landje! Ik geniet van al je mooie foto's en ik krijg hierdoor een levende indruk bij al je reisverslagen.
    Blijf lekker genieten van alles wat je tegenkomt en beleefd.

• 17 Oktober 2012 - 17:55

Karin Blnakwater:

Inenen was het berichtje verzonden, maar ik wilde je nog veel liefs en xxxx van ons geven.

• 17 Oktober 2012 - 19:17

Opa Daan N Oma Betty:

Hoi lieve Jasmin

Wat een heerlijk verhaal weer, jullie genieten met tobbetjes he.
    Dat kleine beetje regen bij julie is niet te vergelijken met die regen hoor en dan de volgende dag meteen weer mooi weer.
    Wij genieten van al je verhalen en beleven het bijna mee haha
    Mama schreef van 8 uur tijdsverschil, maar jij hebt gelijk hoor het is nu 9 uur en het wordt inderdaad 10 uur
    Doei meissie neem nog een pilsie en tot je volgende verslag kus van opa en oma

• 17 Oktober 2012 - 19:36

Loes Veer:

Hoi dear Jasmin,

Leuk al jouw foto's, je kan zien dat jullie goed met elkaar kunnen opschieten.
    Wat ontmoet jij toch veel verschillende mensen, en beland je op zoveel gekke en leuke plekken.
    Hier is het nu wel nat en koud maar morgen en vrijdag wordt het hier weer zo'n 18 graden, en dan een beetje een nazomers zonnetje dan is het voor ons ook wel uit te houden.

Ik vind het fijn om te lezen en te zien hoeveel plezier jij hebt. Roy gooit er ook af en toe een opmerking tussendoor over wat jij op dat moment aan het doen bent.
    Heel veel plezier

Groetjes loes

• 18 Oktober 2012 - 07:48

Ingrid Spaargaren:

Jee wat heb jij een plezier ! Wat een belevenissen zeg id erg leuk om te lezen zo uit ons kikkerlandje ! Ik geniet met je mee zou er ook wel heen willen nu ik dat allemaal lees.ik zie het helemaal voor mij je verteld het heel levendig ! Veel plezier !!

• 18 Oktober 2012 - 08:35

Jaap:

Hoi Meissie,

Wat een verhalen weer. Zo te lezen bevalt het zwerverleven down-under je uitstekend en geniet je met volle teugen. Nou dat is je van harte gegund hoor. Je hebt de afgelopen jaren zo lopen buffelen voor school. Weekenden en nachten doorhalen om schitterende projecten af te leveren. Dan mag jij nu wel tegen jezelf zeggen: “Ik heb dit verdiend!!” Ben heel blij voor je dat je dit aan het doen bent. Super.
    Leuk ook dat je zoveel afwisselende dingen doet; van winkelen en museumbezoeken tot 4wd. Wat een waanzinnig mooie foto’s heb je gemaakt. En kijk eens terug wat je allemaal al gedaan en gezien hebt, terwijl je pas 5 weken op reis bent.

Nou meisz, zettum op in jullie Smartie. eerst nog even lekker bij dit hostel relaxen en chillen en feestvieren. Dan de tank weer volgooien en gaan!!

No Worry’s; No Hurry
    Go for it girl.

Dikke kus
    XOXOX

• 18 Oktober 2012 - 13:05

Monique :

Hey Koala-girl,

Zucht....... dat heb ik elke keer als ik jouw verhaal lees. Het is af en toe zo herkenbaar. Je doet en ziet echt veel joh! Dat zwerver bestaan komt mij bekend voor. Vooral wat je schreef over de was. Dat kan dan zo belangrijk zijn.... Ik had tijdens mijn reis zelfs een liedje hierop bedacht. Ik weet het niet meer, maar ik kan er nog steeds om lachen als ik hier met mijn reismaatje over praat. Ja Jasmijn dat doe ik nog steeds (22 jaar geleden!!!!). En wat je schrijft over die moeders die afkeurend naar je kijken....die zijn gewoon jaloers.
    Ik heb even Google earth er bij gehouden. Wat een afstanden hé? En wat is het mooi allemaal. Ook je foto's trouwens.

Jasmijn have fun!!
    xxx Monique

• 18 Oktober 2012 - 15:25

Jan V D Nieuwendijk:

Hoi Jasmijn,

Met veel plezier heb ik je reisverslag gelezen, uit je verhalen kun je opmaken dat je het waanzinnig naar je zin hebt en enorm veel indrukken op doet. Geniet maar lekker van je zwervers bestaan, veel plezier met het verjaardags feestje, ik wacht al op je volgende verslag.

Veel plezier en een dikke kus.

• 19 Oktober 2012 - 14:55

Tessa Van Wingerden:

Lieve lieve jas!

Het blijft een feest om je verhalen te lezen:) zo maken we hier in het saaie nederland toch nog wat mee, haha!
    Ik ben ook weer begonnen met de voorberijdingen! Ticket gekocht, hotelletje geboekt.. Alleen nog wat testjes bij de dokter and than Im ready 2 go! Kan niet wachten!!
    Heb trouwens nog even gekeken wat me bstemmingen zijn, maar helaas... Ik kom niet verder als zuid-amerika! Dus geen kans voor een ontmoeting:( maar, voor je het weet is het juli! Dan maken we er weer een feestje van!
    Lieverd, ik blijf he super stoer vanje vinden en kijk uit naar je volgende verhaal!!!
    Dikke kussen en ik mis je! Xxxx