The end is near.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu The end is near.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

The end is near....

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

29 April 2013 | Australië, Byron Bay

Tja nog maar 8 dagen en dan zit m'n australië avontuur er op..
Time flies when you're having fun. Aan de ene kant is omgevlogen, maar als ik terugdenk aan 11 september op schiphol, is dat toch ook wel weer heel lang geleden!

Vanochtend vroeg, terwijl iedereen zich weer klaar maakte voor een nieuwe werkdag heb ik de The Summit verlaten. Opweg naar Brisbane, daar overstappen en naar Byron Bay. Een van mijn favoriete plekjes van Australiè, om daar mijn laatste week door te brengen. De afgelopen weken in The Summit waren echt super leuk. Vond het best jammer om daar weg te gaan. Naar mijn mening echt het beste hostel van Australiè. Voelde me zo thuis, lekker eigen plekje, na je werk thuiskomen, lekker op de bank hangen, eten maken, brood smeren en lekker in mn heerlijke bedje met 3denkens liggen laptoppen, makeuploos in een joggingsbroek en sloffen rondlopen. En dat met allemaal gezellige leuke mensen van de hele wereld om je heen, voelde net als een grote familie, zo met zn alle.

Maargoed. Het is nog niet het einde!! Ik heb nog 8 dagen om te genieten.Werd vanochtend in de bus al zo blij en gelukkig, van het zien van die prachtige kust. Na 8uur in de bus, afgezet in Byron Bay, hier al 2x eerder geweest, dus wist wel al een beetje de weg. Geen zin om te lopen en wist dat elk hostel een shuttle bus service had. Erg aardig meisje van het hostel cape byron, bracht me naar het hostel. Spullen gedropt in mn (10persoons)kamer, korte broek aan en hup de straat op. Maakt niet uit waar ik heen loop, overal is het geweldig. Zon, warm, heerlijke sfeer, hippies, blote voeten, winkeltjes met leuke originele hebbedingetjes, kraampjes met kleurrijke tasjes, hempjes, armbandjes, kettingen, dromenvangers, veertjes, vrolijke, té aardige mensen, rondje langs het strand; dat witte zand, helder blauwe zee, prachtige golfen, surfers. GENIETEN!!!!!!! Oh ik hou van Byron Bay. Echt een goed idee van mezelf om hier mn reis af te sluiten haha.

De weken van appels plukken gingen echt heel snel. Zon 8uur durende werkdag in Nederland lijkt eindeloos maar een 60uur durende werkweek in Aussie vliegt eigenlijk zo voorbij. Silvie en ik maakte het ook gewoon leuk. Heel wat oude en nederlandse nummers elke dag, en keihard meezingen onder het appels plukken. Na elke 3 gevulde bins een pauze, en dan konden we het aan.

We hebben dagen gehad, dat we enorm liepen te klagen en zeuren, hoe zeer onze rug en handen deden, hoe klein en vies de appels waren., en dat we op een dag dan maar 6 bins deden. Maar ook dagen dat we super fijne rijen hadden met grote appels, en dat we 10 bins op een dag deden! Ja voor mn rug is het echt wel beter dat ik nu stop, zou dit echt niet langer aan kunnen. Voel me zo stijf! En m'n handen, pfff blijf handcreme smeren. Die wijsvinger die de appels van de takken afknikt, die is zwart, zit vol met barstjes en scheurtjes en splinters en voelt als schuurpapier... NICE.

In het begin sliep ik nog niet met Silvie op de kamer en zei ik tegen haar, sjeeeez! mn kamergenootjes liggen al om half9 in bed en slapen om 9/half10!! En lag ik tot 11 op de bank filmpjes kijken. Na 1,5 week ofzo ging 1meisje uit m'n kamer weg, en kwam Silvie bij mij op de kamer. En waren we ge sloopt elke dag na werk. Echt waar, na het eten naar bed! Heb zelfs dagen gehad dat ik 8uur in bed lag en 9 uur sliep. Maar de meeste dagen ging ik half10/10uur slapen. Echt niks voor mij, zó vroeg! Maar we waren zo kapot na zo'n dag haha!

Ik had het in m'n vorige blog al over grote spinnen, kikkers, vogels en slakken..
Ik heb zelfs een keer een redback spider op een appel gehad! Ik wist datie heel gevaarlijk is, eng ziet ie er echt niet uit, 1cm maar, dus ik dacht ooh klein zwart spinnetje, tot ik de rode streep op zn rug zag, oeii!.. De ''redback spider'' is de bekendste dodelijke spin.

De eerste week hebben we heel mooi weer gehad, daarna begon de winter, het werd koud en hadden we veel regen. De heaters in het hostel gingen voor het eerst weer aan, en ik had een lekkere dikke joggingsbroek en sloffen gekocht! Overdag was het wel te doen maar savonds en sochtends erg koud. In de ochtend was het vaak nog vochtig waardoor we de laatste weken pas laat konden beginnen, omdat we moesten wachten tot de appels droog waren (GrannySmiths en Pink Lady's mogen niet geplukt worden als ze nat zijn, krijgen ze eerder beurze plekken ;-)) Maar de laatste week was het ineens super lekker weer, en stonden we te zweten zo warm met die brandende zon, maar heerlijk! M'n laatste zaterdag werkte we maar tot 1, daarna met een groep gezellig lekker buiten in de zon gezeten. Omdat het een werkhostel is mochten we geen alcohol drinken in en om het hostel. Maar aan de overkant van de weg was ''de drinkplek'' met bankjes en stoeltjes. Maar omdat het nu zo lekker weer was en we met zo'n grote groep waren en ons allemaal heel netjes aan de regels hielden kwam de staff ons verrassen met de eski(koelbox) met onze drank en mochten we onze wijntjes voor deze keer lekker bij het hostel drinken.

Oja, helaas bleven al die appels die ik in die 5 geplukt heb (zo'n 300.000) in Australië, dus kunnen jullie geen appeltje geplukt door mij eten. Ik heb er wel heel wat gegeten. Vooral toen we klaar waren met de Granny's en naar de Pink Lady's gingen, die zijn zooo lekker. En tja ik kan nog steeds appels zien en eten! Zeker minimaal 1 per dag, en dan nam ik er nog wat mee. En elke ochtend een glaasje appelsap, en elke zondag met Silvie een appelcake maken!

Ja die zondagen, ook wel de ''Holy Sunday'' genoemd. De enige dag vrij voor iedereen. Pannekoeken, wasjes doen, opruimen, cake bakken, lekker in de zon liggen.. De staff van het hostel zijn echt toppers, organiseren zoals ik vorige blog al vertelde heel veel leuke dingen. Met pasen hebben we allemaal leuke spelletjes gedaan, kregen we een heerlijk aussie brekkie; bacon and egg muffin (australisch ontbijt met een rond broodje met een ei en spek en kaas) en natuurlijk veel paaseieren en een chocoladepaashaas. We zijn een zondag met een groep van ongeveer 50 naar een national park geweest. Mooi en heel leuk, riviertjes oversteken, klimmen en klauteren..We hebben karaoke avonden gehad, een trivia avond, feestjes. En ik ben bijna elke zaterdagavond met een groepje naar de plaatselijke pub geweest. Erg vermakelijke avondjes. Echt een super tijd gehad daar in The Summit.

(Die wasjes doen op de zondag is ook echt nodig!! Wat een vieze geur, niet normaal. Het hele hostel ruikt naar appels, schoenen en kleren, iedereen ruikt naar appels. Ontzettende stink lucht, chemische stoffen die op de appels wordt gespoten gemixt met de geur van rotte appels.. Ik heb mn kleren die ik aan had met werken achter gelaten in het hostel, wat een geur).

Jammer dat ik weer afscheid moest nemen van alle leuke mensen en vooral Silvie, maarja zo gaat dat met reizen..

Ik ben hier nog in Byron Bay tot zondag, dan neem ik waarschijnlijk de nachtbus naar Sydney, waar ik maandag nog wat dingetjes moet regelen voordat ik terugga. Dan dinsdagsdag nog een laatste dag in Sydney. En dan woensdag 14:00 is het zover... Kan niet wachten om jullie allemaal weer te zien.

Veel plezier vanacht/morgen !
Hier in Byron Bay zal ik er niet veel van mee krijgen, maar in Brisbane en Sydney worden ook feesten met bitterballen en kroketten gehouden haha!

En tot m'n volgende, waarschijnlijk laatste blog.

Tot snel,
xxxxxxx


  • 29 April 2013 - 15:04

    Maurice:

    Tot snel meis, kan niet wachte om je weer te zien.

  • 29 April 2013 - 16:20

    Ome Jan:

    Geniet er nog maar ff lekker van en goede reis volgende week, hoop je snel weer te zien.

  • 29 April 2013 - 17:57

    Ingrid:

    Geniet nog lekker van de laatste dagen ! Fijne terug reis !

  • 29 April 2013 - 21:14

    Sabina:

    Wat n hoop leuke dingen heb je meegemaakt zeg en wat was t leuk om t te kunnen lezen. Geniet nog maar lekker en hele goede reis toegewenst. Xx

  • 30 April 2013 - 22:57

    Tessa:

    Liefste Jasmijntje:)
    Zoveel mooie en leuke verhalen... Jammer dat daar een eind aan komt, maar gelukkig krijgen we er wat moois voor terug: JOU!!! Weeeh! Tot volgende week liefie! Kussssssssss

  • 01 Mei 2013 - 11:38

    Monique:

    Lieve Jasmijn,
    Elk appeltje dat ik nu eet denk ik aan al die plukkers all over the world!
    Ga nog even lekker genieten van je laatste dagen...raar he? Op ene is het klaar. Maar een ervaring om je hele leven niet meer te vergeten!!!! Ik denk er, ik wil niet zeggen elke dag, maar zeer geregeld aan. En het is nu toch al weer 23 jaar geleden.
    Ik verheug mij weer om je te zien. Voor de thuisblijvers is het wel heel erg lang hoor.
    XX Monique

  • 02 Mei 2013 - 00:01

    Simone:

    Inderdaad goede plek om je awesome reis af te sluiten in Byron Bay! <3 IK KAN NIET WACHTEN JE WEER TE ZIEN! :D

    XOXOXO!

  • 03 Mei 2013 - 22:03

    Karin:

    Je laatste dagen zullen wel snel gaan. Geniet er nog lekker van! Leuk om je snel weer te zien.
    Xxkarin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 18840

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Backpacking in Australia!

Landen bezocht: