Van Cairns naar Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Van Cairns naar Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

02 Oktober 2012 | Australië, Airlie Beach

Helloo again,
klein updateje waar ik nu weer mee bezig ben!:)

Vorige week donderdag hebben Sarah, Marloes en ik de campervan opgehaald. We kregen nog een hele preek dat we voor het donker ergens moesten zijn, en dat we dan echt niet meer kunnen rijden in het donker. Dan komen namelijk alle dieren op de weg. En je wil echt geen kangaroe tegen je raam aan. Enfin, lekker al onze tassen erin, scheelt weer inpakken, uitpakken en dragen!

We hadden van een man gehoord dat we een leuke route konden doen landinwaards, ''new engeland/tableland''. Het was een supermooie route door de bergen, met allemaal slingerweggetjes. Afentoe zijn ze met de weg bezig en dan staat er zo'n aborigional met een bord slow of stop in zn handen. Dat is dan zn werk!

Aan het eind van de middag zijn we gestopt in Innesville op een rest area (gewoon gratis rust plaats) waar meer camperbusjes stonden. Dus hebben we lekker tafeltje/stoeltjes neergezet en hebben we koppie soep gemaakt. Om 7uur is het donker, en we hadden geen lamp/kaars, gelukkig stond er een picknick tafel met lamp dus daar hebben we zitten kaarten.

De volgende dag hebben we ook weer een supermooie route gereden. In de dorpjes/stadjes waar we langs of door reden was niet veel boeiends, toen vertelde een vrouw ons over een mooie weg en een waterval, dus we zijn naar de wallamanfalls geweest, heel mooi, hoogste waterval van Australie, 305meter. De weg er naar toe was een bijna 50km hobbelig/stoffig/kronkelende weg (die we ook weer terug moesten!) Er stond ook een bord dat de weg niet geschikt was voor bepaalde auto's en caravans. De weg bestond afentoe uit asvalt, maar ook rood zand etc. En dan was er ineens weer een hele stijle helling of scherpe bocht etc. Overal stonden ook bordjes dat je moest uitkijken voor cassowarries, dat zijn hele grote vogels(soort struisvogel), maar we zagen alleen een boomkangaroe oversteken. En op een gegeven moment ook koeien oversteken en gewoon lekker op de weg liggen!

We zijn smiddags gestopt in de buurt van Townsville, ook op een rest area. Hier waren suuuuper veel muggen, dus zaten we om 7uur met kaarsjes aan, maar die waaiden uit, en toen wilden we aan een picknick tafel met licht gaan zitten, maar het was echt niet te doen met die muggen, dus toen lagen we 8uur in bed haha. Best knus met zn 3tjes achterin, slaap niet echt heel goed.

De volgende dag hebben we een heel stuk gereden echt zo'n 200/300km van plaats naar plaats. We reden gewoon 3uur achter elkaar op zelfde weg. Bijna geen auto's en alleen maar land om ons heen, geen stadje of dorpje, niks. Alleen maar koeien en kangaroe bordjes. Dat gaf ons wel echt het Australie gevoel. Gelukkig kwam er na die drie uur wel een tankstation! Hebben 2x moeten tanken op een dag(!) (De benzine is wel goedkoper dan in Nederland). Uiteindelijk na een hele dag rijden aangekomen in Airlie Beach. Heel erg leuk plaatsje, veel winkeltjes en cafeetjes. Nu zitten we op een hele leuke camping (ja we moesten wel, we wilden wel weer even douchen en mn camera en telefoon moesten echt weer een keer opgeladen worden!) Terwijl ik dit typ zit ik op de wc. Heb nergens anders een stopcontact, in dit wc hokje zit dus nu mn telefoon op te laden en als die een beetje vol is ga ik slapen. Maandag gaan Sarah en ik een zeiltrip naar de Whitsundays doen. Dit zijn prachtige eilanden met helder witte stranden. Ik ben heel benieuwd!

Nu ik dit typ is het dinsdag 2 oktober. En hebben we gisteren dus die zeiltrip gedaan naar de whitsundays. Dit is een eilandengroep van zo'n 72 eilanden. Daar zijn we met een zeilboot langs gaan varen. De dag begon helaas niet echt lekker, heel bewolkt en grijs en regen. De zeilmeneer zei dat het 3maanden achter elkaar mooi was geweest, moeten wij natuurlijk weer op een regenachtige dag gaan! We kwamen langs Daydream Island, en daarna op White heaven beach gelegen! Gelukkig waren de wolken toen weggetrokken en was het heet en heel zonnig. Zo'n wit zand heb ik nog nooit gezien. En dan met dat helder blauwe water erbij, echt gaaf. Als de zon erop scheen, moest je echt wel een zonnebril op door dat felle witte zand. Daarna kregen we een uitgebreide bbq lunch, all you can eat & drink. Nice! We kwamen weer bij een mooi stuk reef en gingen we weer snorkelen. Helaas waren de wolken er weer, en toen we in het water lagen begon het weer heel hard te regenen, omdat het zo donker was zag ik niet echt veel. Daarna op de boot begon de zon weer te schijnen en hebben we heerlijk gelegen en genoten van de mooie omgeving, al die leuke en mooie eilanden. Savonds hebben we bij nederlandse jongens gegeten en gezeten, een van de twee zat al 10 maanden in Australie en moest al bijna weg dus was erg jaloers op ons dat wij nog maar aan het begin zitten :)!

Zometeen gaan we uitchecken en dan denk ik een tour boeken naar Fraser Island, en dan weer een groot stuk rijden en kijken waar we uitkomen!

Nu is het toch weer een lange blog geworden.

Bye bye !

xx
Jasmijn

  • 02 Oktober 2012 - 08:51

    Jacqueline:

    Hi wijfie,
    Logisch dat het weer een lange blog is geworden,je doet zo super veel! Klinkt wel een beetje eng die weg daar in de bergen. Geen last van hoogtevrees ;-)
    Wat ontzettend leuk dat de mensen zo behulpzaam zijn en jullie de mooiste dingen vertellen om te gaan zien.
    Ik ben wel een beetje benieuwd hoe het er in die camper uitziet! Het is zo raar elke keer als ik op je kamer kom is het nog steeds netjes,haha!
    Het is elke keer weer fijn om wat van je te horen en dat je zo ontzettend geniet. We missen je hier wel hoor! Nou lieverd geniet van de mensen en de mooie dingen om je heen en tot een volgend berichtje maar weer!
    Have fun! Big kisses. XXXX

  • 02 Oktober 2012 - 10:05

    Tessa Van Wingerden:

    Lieeeeeve Jas!

    Wow! Dat is even gezellig wakkerworden, met een blog van jou!
    Zo te lezen gaat het super met je! Dat is mooi, 't klinkt allemaal super spannend en leuk!
    Nou geniet er maar met volle teugen van, voor je het weet ben je net als die jongen al aan het eind. Naar 't saaie nederland (waar we trouwens nooi gewaarschuwd worden voor loslopende koeien!!!) hier is er echt niets veranderd en het regend nogsteeds elke dag... Dus enjoy, have fun and take care!

    See ya later alligator!
    Dikke x!

    Ps. Ik vind je heel stoer!

  • 02 Oktober 2012 - 18:01

    Pim Veer:

    Hoi Jasmijn.
    Wat maak je toch een mooie reis,en het is goed te lezen dat je geniet.
    Volgens mij verveel je je geen moment,het reizen met de camper lijkt de rally van Dakar wel met die zandwegen.
    Groeten van Pim

  • 03 Oktober 2012 - 12:06

    Opa Daan En Oma Betty:

    Hoi meissie

    Alweer een pracht verhaal, wat genieten jullie zeg en als het zo door gaat dan vliegt de tijd om hoor.
    Maar door al je belevenissen krijgen we ook zin om te gaan back-packen ha,ha.(twee ouwe menssies)haha
    Op het ogenblik giet het hier van de regen.
    Heel toevallig dat opa zondagochtend keek of je zat te skypen, vonden het erg leuk om je even gesproken te hebben.
    Liefs van opa en oma en campers ze verderxxxxxxx

  • 03 Oktober 2012 - 19:41

    Erik:

    Hey Jasmijn!

    Leuk om weer een mooie blog van jou te krijgen. Echt top dat je met een camper al dit moois mag zien. Tja, het weer is niet altijd even best, maar troost je het is hier in Nederland nog een stuk slechter. Ik ben bijzonder jaloers op je als ik lees over dat witte zand. Dat moet toch zo'n heeeeeerrrrrrlllllliiiijjjkkkkk gevoel zijn om daar met je blote voeten in te staan?
    Grappig trouwens dat je daar in the middle of nowhere toch weer stel Hollandse jongens tegenkomt. Als je dat toch altijd weer hoort van mensen overal ter wereld krijg je toch het idee dat we met meer dan 17 miljoen Nederlanders zijn toch?
    Enfin, veel plezier met de camper en de andere meiden (en jongens) en ik kijk al weer uit naar jouw volgende verslag.

    Groetjes, Erik

    PS: ik maakte trouwes in mijn vorige blog toch een gruwelijke fout om mijzelf jouw zwager te noemen. Nu zie ik er wel uit als een jonge god maar ik ben toch niet Luc of zo. Dus laten we het maar houden bij oom zou ik zeggen.

  • 04 Oktober 2012 - 21:32

    Saskia:

    Lieve Jas,

    Wat een avonturen heb je weer beleefd!! Omdat ik gewoon aan t WERK ben , beetje late reactie!!!
    Ik vind het heerlijk voor je dat je zoveel doet! Zelfs een beetje jaloers!!
    Je schrijft zo leuk , ik zie het helemaal voor me...
    Geniet maar lekker, pas goed op jezelf!! En zie uit naar je volgende verhaal!!
    Heel veel digi xxx, Saskia

  • 04 Oktober 2012 - 21:32

    Saskia:

    Lieve Jas,

    Wat een avonturen heb je weer beleefd!! Omdat ik gewoon aan t WERK ben , beetje late reactie!!!
    Ik vind het heerlijk voor je dat je zoveel doet! Zelfs een beetje jaloers!!
    Je schrijft zo leuk , ik zie het helemaal voor me...
    Geniet maar lekker, pas goed op jezelf!! En zie uit naar je volgende verhaal!!
    Heel veel digi xxx, Saskia

  • 04 Oktober 2012 - 21:32

    Saskia:

    Lieve Jas,

    Wat een avonturen heb je weer beleefd!! Omdat ik gewoon aan t WERK ben , beetje late reactie!!!
    Ik vind het heerlijk voor je dat je zoveel doet! Zelfs een beetje jaloers!!
    Je schrijft zo leuk , ik zie het helemaal voor me...
    Geniet maar lekker, pas goed op jezelf!! En zie uit naar je volgende verhaal!!
    Heel veel digi xxx, Saskia

  • 04 Oktober 2012 - 21:34

    Saskia:

    Sorry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 18844

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Backpacking in Australia!

Landen bezocht: