Zon, zee, strand; genieten! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand; genieten! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand; genieten!

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

26 September 2012 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer! Heb weer heel wat te schrijven!

Donderdag middag vlogen we (3meiden van de groep en ik) van Sydney naar Brisbane(stopover), we liepen naar buiten; wat een hitte! Lekker hele middag in het zonnetje gezeten en savonds weer in het vliegtuig naar Townsville. Aangekomen in Townsville stonden er allemaal super aardige/behulpzame mensen buiten . Ze zagen natuurlijk 4meiden sjouwen en zoeken met grote backpacks. ''Can I help you? Are you allright?'' En toen ging een man iemand bellen, 2min later stond er een taxibusje voor ons klaar, hielp ons met onze tassen. ''No worries girls!'' Heerlijk, iedereen zegt het hier.

In Townsville zaten we in een heel leuk hostel. Alleen wel erg doorgezakte bedden, het matrasje zat vast met tierips aan het bed! De volgende dag vroeg weer uitchecken en hop weer gaan met die loodzware tassen. We hebben de ferry genomen naar Magnetic Island. Daar hadden we een leuk huisje midden in de natuur, allemaal beesten erom heen. Lekker even wat dingen gewassen, en tijdens de was ophangen zag ik zon mini kangaroetje rondspringen. En als we een stukkie gingen lopen kon je soms elkaar niet eens verstaan door al die geluiden van allemaal soorten vogels, zo hard! En zoveel verschillende rare geluiden, wel heel mooi. We zijn lekker op het strand gaan liggen. Zon mooi baaitje waar bijna niemand was. Palmboompjes erbij en heel lekker warm!
Smiddags op het terras een kan sangria besteld. Toen voelde het echt als vakantie! De dag erna zijn we gaan wandelen, Ontzettend veel gelopen, weer over hele mooie paden en mooie uitzichtpunten. We hadden gehoord dat we koala's zouden kunnen zien in het wild, dus we keken onze ogen uit. We hoorden van een vrouw dat helemaal boven een koala zat. Dus we gingen door tot we die koala gezien hadden! En ja hoor helemaal boven zagen we het super schattige beestje zitten in een boom. Er stond ook een vrouw bij uit Sydney, en die zei ook dat het heel bijzonder was dat we die koala zagen in het wild.

Daarna gingen 2 meiden het koala park in, je kon een koala, krokodil, slang etc. vast houden. Ik vond dat niet zo nodig haha (en veel geld). Dus ik heb een snorkelsetje gehuurd en ben met Sarah weer een heel stuk gaan lopen naar een mooi baaitje, daar heb ik gesnorkeld, prachtig water heel helder, alleen maar een kwalletje gezien. Dus in Cairns nog maar een keertje proberen.

De dag erna moesten we 10uur uitchecken, en zijn we nog naar het strand geweest. Smiddags met de bus en boot terug naar Townsville, daar een McDonalds opgezocht (free wifi!). Daar hebben we van 17:00 tot 23:30 gezeten. Want om 0:35 hadden we een bus geboekt naar Cairns. (Snachts in de bus scheelt weer een hostelovernachting!) Vanaf de McDonalds was het nog best een stuk lopen naar de plek waar de bus kwam, best zwaar met een huge backpack op mn rug, rugzak op mn buik en nog een tas in mn hand. We slenterden dus met zn vieren ''Oh wat is het zwaar waar zijn we aan begonnen''. En toen; een winkelwangentje langs de weg! TOP al onze tassen erin en crossen maar! Backpacken 2.0 haha!!

Nou uiteindelijk kwam de bus pas om half2! Beetje proberen te slapen natuurlijk in die bus, en toen stonden we om 06:00 ergens in Cairns. Een stuk lopen naar het centrum, echt heel mooi; een openbaar zwembad dat overliep in de zee. Midden in de stad! (Cairns Esplanada Lagoon) Er was natuurlijk nog niet veel open zo sochtends vroeg dus zijn we ergens gaan zitten en een ontbijtje gehaald. En lekker baantjes gaan zwemmen in het zwembad (7uur sochtends!). Na nog een lekkere douche zijn we het hostel gaan zoeken (dat we in de Mac al opgezocht hadden). Leuk en gezellig hostel.

We zijn de stad in gegaan en ik heb met Sarah en Marloes een campervan gehuurd!!! Echt super leuk. Van 27 september tot 8 november gaan we met zn 3en de oostkust van Cairns naar Sydney afreizen. Een campertje met coolbox/keukentje en bedden. Helaas mag ik niet rijden, mag pas als je 21 bent. Dus Sarah en Marloes gaan rijden.

Gisteren hebben Sarah, Pascale en ik een snorkeltrip gedaan, we gingen met een hele mooie zeilboot met 14anderen de oceaan op. We hebben lekker liggen zonnen op het dek, en na 2uur varen waren we bij een prachtig stuk van de Great Barrier Reef. Het was echt prachtig! Zwemmen door een acquarium, al die gekleurde, gekke, leuke rare, kleine en grote visjes. Ze zwommen ook niet weg als je er aan kwam, je zwom er echt doorheen. Echt heel cool. Ook een suuuuuper grote vis gezien, die was bijna groter als ik met hugeee lippen. Die was toch wel een beetje eng whaha. En een zeeschildpad gezien, en nemo visjes uiteraard (met al die visjes en koraal was het net of ik in de film finding nemo was!) Vanaf de boot ook nog schildpadden en dolfijntje gezien. Helaas was mn onderwater hdfilm/foto cameraatje kapot gegaan :( Dus geen foto's, jullie moeten het allemaal zelf maar een keer doen, het is echt een gave ervaring!

Vandaag hebben we lekker bij het zwembad gelegen, zo grappig, je kijkt aan de ene kant naar de zee en aan de andere kant gewoon de stad. Er is een zwembad met gras en zand, omdat je op het strand/zee niet mag komen omdat daar veel krokodillen en haaien zijn. Bij het zwembad staat een themeratuur/zon/regen/uv meter en de uv meter stond op extreme! Bijna iedereen heeft ook tshirts aan in het zwembad, ik blijf maar smeren smeren en smeren. Ben klein beetje verbrand gisteren op de boot, maar al lekker bruin hoor! :D

Verder zijn al die australiers zooo overdreven aardig, echt te perfect willen zijn, iedereen loopt hier hard, let op hun uiterlijk etc. en overal waar je bij de kassa staat is het ''hi how are you?'' Als je ergens voor bedankt is het ''no worries sweetheart'' of ''no worries darling''. En als je weggaat ''have a lovely afternoon girls'' of ''have a great day''. Wel leuk hoor. Ik heb het erg naar mn zin hier!;)

Vanavond gaan we met een paar mensen van het hostel (canadezen) en Pascale, Sarah en Marloes onze laatste avond hier vieren. Pascale gaat WOOFFen, en Sarah, Marloes en ik gaan dus met de camper oppad!

Hoe is het met jullie allemaal?
(Ik vind het echt heel erg leuk om al jullie reacties te lezen op mn blogs. Kijk er elke keer weer naar uit haha!)

Dikke kus vanuit (het warme) Cairns!

Xxx Jasmijn


  • 26 September 2012 - 10:43

    Maurice:

    Hey Jassie,

    Top te lezen dat het goed met je gaat. Hier in de kou en regen gaat ook alles goed.

    Nou hoop snel weer wat van je te lezen.

    Dikke kus je neefje

  • 26 September 2012 - 10:43

    Maurice:

    Hey Jassie,

    Top te lezen dat het goed met je gaat. Hier in de kou en regen gaat ook alles goed.

    Nou hoop snel weer wat van je te lezen.

    Dikke kus je neefje

  • 26 September 2012 - 10:43

    Maurice:

    Hey Jassie,

    Top te lezen dat het goed met je gaat. Hier in de kou en regen gaat ook alles goed.

    Nou hoop snel weer wat van je te lezen.

    Dikke kus je neefje

  • 26 September 2012 - 10:43

    Maurice:

    Hey Jassie,

    Top te lezen dat het goed met je gaat. Hier in de kou en regen gaat ook alles goed.

    Nou hoop snel weer wat van je te lezen.

    Dikke kus je neefje

  • 26 September 2012 - 10:43

    Maurice:

    Hey Jassie,

    Top te lezen dat het goed met je gaat. Hier in de kou en regen gaat ook alles goed.

    Nou hoop snel weer wat van je te lezen.

    Dikke kus je neefje

  • 26 September 2012 - 11:38

    Opa Daan En Oma Betty :

    Hoi Jasmijn

    Wat een verhalen zeg en wat geniet je en zoooveeeeel te zien we zouden er bijna jaloers van worden en wij hier maar ploeteren in ons koude en natte kikkerlandje.
    Opa en oma vinden dat je hartstikke leuk schrijft, we zien het gewoon voor ons wat je allemaal beleeft.
    En maar weer tot de volgende keer he, we kijken er echt naar uit.
    Liefs en een kus van opa en oma doei

  • 26 September 2012 - 11:59

    Monique:

    Dear Jasmijn,

    Zo bijzonder hé al die nieuwe geuren, kleuren, geluiden etc? Het blijft bijzonder dat wij thuis in onze warme kleren toch een beetje deel uitmaken van je reis. Wat is dat mooi hé snorkelen? Ik kan dat echt de hele dag blijven doen. Het is zo'n rustgevend wereldje daar onder water. Geniet maar van dat vakantiegevoel, ook al is het af en toe best zwaar. Wat leuk joh dat jullie zelf gaan rijden, volgens mij echt een droom van je (ook al mag je niet zelf rijden). Nou darling, a lovely trip!! En ben weer benieuwd naar je volgende story.

    X Monique

  • 26 September 2012 - 13:16

    Pim:

    Hoi Jasmijn
    Wij maar werken in de kou ,regen en storm.
    Ik lees je verhalen met veel plezier , komt het mooie weer via jou
    Toch ook een beetje bij ons, zo te lezen verveel je je geen moment
    Laat je voorzichtig rijden en tot het volgende verhaal.
    Gr. Pim

  • 26 September 2012 - 14:27

    Jaap:

    Hey Lieverd,

    Tussen twee vergadering door is het heel fijn om te lezen hoe het aan de andere kant van de aarde met je gaat. Als ik je verhaal zo lees hoor ik het je eigenlijk ook vertellen, vol enthousiasme; ratel de ratel; zo leuk is dat. Ik ben heel blij om te lezen dat je zo van de natuur kan genieten. Dat zijn beelden en geluiden die je van je leven niet meer vergeet. Je maakt me wel heel nieuwsgierig. ;-))
    Wel grappig dat je al na twee weken kan zeggen dat je het gevoel hebt dat je op vakantie bent. duhhuh. Je smeert je de hele dag in, bent al bijna net zo bruin als ik in de zomer, terwijl wij hier elke avond de open haard aan moeten hebben.
    Je ervaart nu dus ook dat de mensen daar echt heel aardig zijn. En mannetjes die van alles voor je regelen. Of komt dat toch doordat jullie vrouwen zijn? ;-)) Mannen blijven nou eenmaal mannen. In Australië of waar ook. Gewoon accepteren lijkt me haha.
    Fijne afscheidsavond. Goeie reis met de camper. Ik hoef niet te zeggen dat je moet oppassen, maar hoop dat je weer heel veel indrukken opdoet. Geniet daarvan en zo te lezen doe je dat ook wel.
    Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Tot gauw weer op skype.
    Dikke kus

  • 26 September 2012 - 14:29

    Jaap:

    Ennuh,
    ''no worries darling''

  • 26 September 2012 - 14:30

    Jacqueline:

    Hee lieverd,
    Wat geweldig allemaal en wat een gave foto's! Jullie leken wel een stel zwevers met zo'n winkelwagentje,haha. Het klinkt allemaal te gek en als een super vakantie. Ga genieten met jullie campertje en laat de mensen jullie maar lekker helpen hoor! Rij voorzichtig en tot horens weer. Dikke knuffel, je mamsie. Xx

  • 26 September 2012 - 19:15

    Loes:

    hello jas

    Wat een leuk verslag, wat schrijf jij dat goed. Het is net of je er zelf bij bent geweest. De foto's van die vissen zijn indrukwekkend. Zo onnederlands groot, fantastisch ook om een koala gewoon 'buiten' in een boom te zien zitten.

    Best wel spannend om met zijn drieen een groot stuk te gaan reizen, maar wel lekker jullie huis bij je.
    Veel plezier, dikke kus

  • 26 September 2012 - 20:04

    Angela:

    Hey Jas

    Wat een super gaaf verhaal weer geweldig om te lezen! Snorkelen daar lijkt me ook wel heel gaaf..en die vissen op de foto zeg wat groot echt heel gaaf.
    In zo'n korte tijd al zoveel meegemaakt.
    Hier echt bagger weer..maar als je dan jou verhaal zit te lezen zit je helemaal daar.
    Verder hier alles goed Zoey alweer 4 jaar geworden. Volgende week beginnen met werken wel weer zin in Syl is echt onwijs gegroeit hij weegt alweer 8,5 kilo!!

    Nou wacht weer met spanning op je nieuwe avonturen heel veel plezier en genietse

    Dikke kus ons

  • 26 September 2012 - 22:14

    Erik:

    Hey Jasmijn,

    Ja, hier is dan eindelijk een bericht van je favoriete (hoop ik) zwager. Tja het heeft even geduurd maar ik ben de laatste tijd erg druk bezig geweest met verkiezingen, X-parties bezoeken (tjeemig wat is Haren ver weg!) en ik heb ook nog een filmpje gemaakt over het leven van Mohammed en zo. Enfin, erg laat dus allemaal terwijl jij inmiddels al de halve Down Under bezocht hebt (of overdrijf ik nu een beetje?).

    Wat heb je leuke verslagen geschreven! Ik ben ongelofelijk jaloers op je want dit is the time of your live and you haven't seen nothing yet baby! Gaaf trouwens dat je een stel reismaatjes hebt kunnen vinden om mee rond te gaan touren. Je hebt zelfs een camper kunnen huren met ze. Dat doet me gelijk terugdenken aan de camperreis die Monique, Mattijs en ik gedaan hebben in de mid west van USA. Wat een ruimte hadden we daar zeg! Zelfs de parkeerplaatsen bij de supermarkt waren groot genoeg voor onze camper. Ik neem aan dat de camper daar ook alle ruimte heeft? Het is wel balen zeg dat je niet eens zelf mag rijden!@#$%^&. Tja, dit nadeel heeft ook weer een voordeel aangezien je hierdoor wel alles om je heen in je op kan nemen.

    Wat moet het uitzicht bij het snorkelen fantastisch zijn geweest! Als ik nog denk aan het snorkelen in Maleisië en Malideven. Je weet inderdaad niet wat je ziet. Het is een compleet andere wereld met dat koraal en al die vissen in prachtige kleuren! En de rust wat dat allemaal uitstraalt. Ik hoop dat je nog heel veel keer in Australië de kans krijgt om het fantastische leven onder water te mogen aanschouwen. De Great Barrier Reef wellicht?

    Ik begreep dat je maar 1 kwal bent tegengekomen? Wees er blij mee! Ik ben zelf midden in een kwallenkolonie terechtgekomen. Ik dacht nog..goh wat een schattige kleine kwalletjes..en voor ik het wist was ik volledig omringd door die schattige kleine kwalletjes en begonnen ze met de aanval. Ik heb nog nooit zoveel pijnscheuten moeten ondergaan als toen. En die pijn bleef nog 2 dagen doorgaan. Kortom: blijf er maar uit de buurt.

    Nou, dat was het dan voor het eerst. Ik beloof dat ik voortaan wat vaker een blog terug zal sturen.

    Geniet van je reis, blijf gezond en neem die overdonderende gastvrijhgeid van de Australiers maar met volle teugen!

    Greetings, Erik

  • 26 September 2012 - 22:14

    Erik:

    Hey Jasmijn,

    Ja, hier is dan eindelijk een bericht van je favoriete (hoop ik) zwager. Tja het heeft even geduurd maar ik ben de laatste tijd erg druk bezig geweest met verkiezingen, X-parties bezoeken (tjeemig wat is Haren ver weg!) en ik heb ook nog een filmpje gemaakt over het leven van Mohammed en zo. Enfin, erg laat dus allemaal terwijl jij inmiddels al de halve Down Under bezocht hebt (of overdrijf ik nu een beetje?).

    Wat heb je leuke verslagen geschreven! Ik ben ongelofelijk jaloers op je want dit is the time of your live and you haven't seen nothing yet baby! Gaaf trouwens dat je een stel reismaatjes hebt kunnen vinden om mee rond te gaan touren. Je hebt zelfs een camper kunnen huren met ze. Dat doet me gelijk terugdenken aan de camperreis die Monique, Mattijs en ik gedaan hebben in de mid west van USA. Wat een ruimte hadden we daar zeg! Zelfs de parkeerplaatsen bij de supermarkt waren groot genoeg voor onze camper. Ik neem aan dat de camper daar ook alle ruimte heeft? Het is wel balen zeg dat je niet eens zelf mag rijden!@#$%^&. Tja, dit nadeel heeft ook weer een voordeel aangezien je hierdoor wel alles om je heen in je op kan nemen.

    Wat moet het uitzicht bij het snorkelen fantastisch zijn geweest! Als ik nog denk aan het snorkelen in Maleisië en Malideven. Je weet inderdaad niet wat je ziet. Het is een compleet andere wereld met dat koraal en al die vissen in prachtige kleuren! En de rust wat dat allemaal uitstraalt. Ik hoop dat je nog heel veel keer in Australië de kans krijgt om het fantastische leven onder water te mogen aanschouwen. De Great Barrier Reef wellicht?

    Ik begreep dat je maar 1 kwal bent tegengekomen? Wees er blij mee! Ik ben zelf midden in een kwallenkolonie terechtgekomen. Ik dacht nog..goh wat een schattige kleine kwalletjes..en voor ik het wist was ik volledig omringd door die schattige kleine kwalletjes en begonnen ze met de aanval. Ik heb nog nooit zoveel pijnscheuten moeten ondergaan als toen. En die pijn bleef nog 2 dagen doorgaan. Kortom: blijf er maar uit de buurt.

    Nou, dat was het dan voor het eerst. Ik beloof dat ik voortaan wat vaker een blog terug zal sturen.

    Geniet van je reis, blijf gezond en neem die overdonderende gastvrijhgeid van de Australiers maar met volle teugen!

    Greetings, Erik

  • 26 September 2012 - 22:14

    Erik:

    Hey Jasmijn,

    Ja, hier is dan eindelijk een bericht van je favoriete (hoop ik) zwager. Tja het heeft even geduurd maar ik ben de laatste tijd erg druk bezig geweest met verkiezingen, X-parties bezoeken (tjeemig wat is Haren ver weg!) en ik heb ook nog een filmpje gemaakt over het leven van Mohammed en zo. Enfin, erg laat dus allemaal terwijl jij inmiddels al de halve Down Under bezocht hebt (of overdrijf ik nu een beetje?).

    Wat heb je leuke verslagen geschreven! Ik ben ongelofelijk jaloers op je want dit is the time of your live and you haven't seen nothing yet baby! Gaaf trouwens dat je een stel reismaatjes hebt kunnen vinden om mee rond te gaan touren. Je hebt zelfs een camper kunnen huren met ze. Dat doet me gelijk terugdenken aan de camperreis die Monique, Mattijs en ik gedaan hebben in de mid west van USA. Wat een ruimte hadden we daar zeg! Zelfs de parkeerplaatsen bij de supermarkt waren groot genoeg voor onze camper. Ik neem aan dat de camper daar ook alle ruimte heeft? Het is wel balen zeg dat je niet eens zelf mag rijden!@#$%^&. Tja, dit nadeel heeft ook weer een voordeel aangezien je hierdoor wel alles om je heen in je op kan nemen.

    Wat moet het uitzicht bij het snorkelen fantastisch zijn geweest! Als ik nog denk aan het snorkelen in Maleisië en Malideven. Je weet inderdaad niet wat je ziet. Het is een compleet andere wereld met dat koraal en al die vissen in prachtige kleuren! En de rust wat dat allemaal uitstraalt. Ik hoop dat je nog heel veel keer in Australië de kans krijgt om het fantastische leven onder water te mogen aanschouwen. De Great Barrier Reef wellicht?

    Ik begreep dat je maar 1 kwal bent tegengekomen? Wees er blij mee! Ik ben zelf midden in een kwallenkolonie terechtgekomen. Ik dacht nog..goh wat een schattige kleine kwalletjes..en voor ik het wist was ik volledig omringd door die schattige kleine kwalletjes en begonnen ze met de aanval. Ik heb nog nooit zoveel pijnscheuten moeten ondergaan als toen. En die pijn bleef nog 2 dagen doorgaan. Kortom: blijf er maar uit de buurt.

    Nou, dat was het dan voor het eerst. Ik beloof dat ik voortaan wat vaker een blog terug zal sturen.

    Geniet van je reis, blijf gezond en neem die overdonderende gastvrijhgeid van de Australiers maar met volle teugen!

    Greetings, Erik

  • 26 September 2012 - 22:14

    Erik:

    Hey Jasmijn,

    Ja, hier is dan eindelijk een bericht van je favoriete (hoop ik) zwager. Tja het heeft even geduurd maar ik ben de laatste tijd erg druk bezig geweest met verkiezingen, X-parties bezoeken (tjeemig wat is Haren ver weg!) en ik heb ook nog een filmpje gemaakt over het leven van Mohammed en zo. Enfin, erg laat dus allemaal terwijl jij inmiddels al de halve Down Under bezocht hebt (of overdrijf ik nu een beetje?).

    Wat heb je leuke verslagen geschreven! Ik ben ongelofelijk jaloers op je want dit is the time of your live and you haven't seen nothing yet baby! Gaaf trouwens dat je een stel reismaatjes hebt kunnen vinden om mee rond te gaan touren. Je hebt zelfs een camper kunnen huren met ze. Dat doet me gelijk terugdenken aan de camperreis die Monique, Mattijs en ik gedaan hebben in de mid west van USA. Wat een ruimte hadden we daar zeg! Zelfs de parkeerplaatsen bij de supermarkt waren groot genoeg voor onze camper. Ik neem aan dat de camper daar ook alle ruimte heeft? Het is wel balen zeg dat je niet eens zelf mag rijden!@#$%^&. Tja, dit nadeel heeft ook weer een voordeel aangezien je hierdoor wel alles om je heen in je op kan nemen.

    Wat moet het uitzicht bij het snorkelen fantastisch zijn geweest! Als ik nog denk aan het snorkelen in Maleisië en Malideven. Je weet inderdaad niet wat je ziet. Het is een compleet andere wereld met dat koraal en al die vissen in prachtige kleuren! En de rust wat dat allemaal uitstraalt. Ik hoop dat je nog heel veel keer in Australië de kans krijgt om het fantastische leven onder water te mogen aanschouwen. De Great Barrier Reef wellicht?

    Ik begreep dat je maar 1 kwal bent tegengekomen? Wees er blij mee! Ik ben zelf midden in een kwallenkolonie terechtgekomen. Ik dacht nog..goh wat een schattige kleine kwalletjes..en voor ik het wist was ik volledig omringd door die schattige kleine kwalletjes en begonnen ze met de aanval. Ik heb nog nooit zoveel pijnscheuten moeten ondergaan als toen. En die pijn bleef nog 2 dagen doorgaan. Kortom: blijf er maar uit de buurt.

    Nou, dat was het dan voor het eerst. Ik beloof dat ik voortaan wat vaker een blog terug zal sturen.

    Geniet van je reis, blijf gezond en neem die overdonderende gastvrijhgeid van de Australiers maar met volle teugen!

    Greetings, Erik

  • 26 September 2012 - 22:14

    Erik:

    Hey Jasmijn,

    Ja, hier is dan eindelijk een bericht van je favoriete (hoop ik) zwager. Tja het heeft even geduurd maar ik ben de laatste tijd erg druk bezig geweest met verkiezingen, X-parties bezoeken (tjeemig wat is Haren ver weg!) en ik heb ook nog een filmpje gemaakt over het leven van Mohammed en zo. Enfin, erg laat dus allemaal terwijl jij inmiddels al de halve Down Under bezocht hebt (of overdrijf ik nu een beetje?).

    Wat heb je leuke verslagen geschreven! Ik ben ongelofelijk jaloers op je want dit is the time of your live and you haven't seen nothing yet baby! Gaaf trouwens dat je een stel reismaatjes hebt kunnen vinden om mee rond te gaan touren. Je hebt zelfs een camper kunnen huren met ze. Dat doet me gelijk terugdenken aan de camperreis die Monique, Mattijs en ik gedaan hebben in de mid west van USA. Wat een ruimte hadden we daar zeg! Zelfs de parkeerplaatsen bij de supermarkt waren groot genoeg voor onze camper. Ik neem aan dat de camper daar ook alle ruimte heeft? Het is wel balen zeg dat je niet eens zelf mag rijden!@#$%^&. Tja, dit nadeel heeft ook weer een voordeel aangezien je hierdoor wel alles om je heen in je op kan nemen.

    Wat moet het uitzicht bij het snorkelen fantastisch zijn geweest! Als ik nog denk aan het snorkelen in Maleisië en Malideven. Je weet inderdaad niet wat je ziet. Het is een compleet andere wereld met dat koraal en al die vissen in prachtige kleuren! En de rust wat dat allemaal uitstraalt. Ik hoop dat je nog heel veel keer in Australië de kans krijgt om het fantastische leven onder water te mogen aanschouwen. De Great Barrier Reef wellicht?

    Ik begreep dat je maar 1 kwal bent tegengekomen? Wees er blij mee! Ik ben zelf midden in een kwallenkolonie terechtgekomen. Ik dacht nog..goh wat een schattige kleine kwalletjes..en voor ik het wist was ik volledig omringd door die schattige kleine kwalletjes en begonnen ze met de aanval. Ik heb nog nooit zoveel pijnscheuten moeten ondergaan als toen. En die pijn bleef nog 2 dagen doorgaan. Kortom: blijf er maar uit de buurt.

    Nou, dat was het dan voor het eerst. Ik beloof dat ik voortaan wat vaker een blog terug zal sturen.

    Geniet van je reis, blijf gezond en neem die overdonderende gastvrijhgeid van de Australiers maar met volle teugen!

    Greetings, Erik

  • 26 September 2012 - 22:15

    Erik:

    Hey Jasmijn,

    Sorry...iets te vaak op dfe zendknop gedrukt.

    Greetings, Erik

  • 26 September 2012 - 22:20

    Tessa Van Wingerden:

    Lieve Jas,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt daaro! En ook echt te gek dat iedereen 10 reacties plaatst!!! Hahahahaha, no worries!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt mop. En lees met veel plezier je blog!
    Dikke kussen en doe de groete aan de Koalas en kangaroes! Xxxxxx tess

  • 27 September 2012 - 00:02

    Dave:

    Hey yo jaziefizzle,

    Wat cool magnetic issland en die foto's

    Speek to you later

  • 27 September 2012 - 00:02

    Dave:

    Hey yo jaziefizzle,

    Wat cool magnetic issland en die foto's

    Speek to you later

  • 27 September 2012 - 16:18

    Jaap:

    @Erik:
    Even voor de goede orde: Je bent niet haar zwager , maar haar OOM!!!
    Of ik moet iets nog niet weten.............. ;-)

  • 27 September 2012 - 19:52

    Trololo:

    @Erik verkapt stukje "kijk mij eens vertellen wat ik heb allemaal heb gemaakt"

    Jij bent zo met jezelf bezig dat je niet eens leest dat Jasmijn bij het gbr is geweest. Dan moet je vervolgens ook nog eens horen dat je niet eens haar zwager bent. Volgens mij heb je tijdens die reis van je een behoorlijke tijd zonder zuurstof onder water gezeten want jij bent echt niet goed wijs.

  • 27 September 2012 - 20:29

    Nella En Jan:

    Hoi Jamijn

    Wat een mooie reis verhalen heb je nu al geschreven, heb ze tot nu toe acher elkaar gelezen
    zijn 2 weken wezen zeilen en hebben geen internet verbindingen gehad, We waren daarom heel
    nieuwsgierig naar jou reisverslagen, maar je geniet volop begrijpen we, en dat het dus inderdaad zo mooi is als je hoopt, geniet er van en hopen nog hele mooie verhalen van je te lezen
    groetjes en veel liefs xxx

  • 27 September 2012 - 22:46

    Lian:

    Dag wijffie!!
    Wat ontzettend gaaf om te lezen wat je daar allemaal doet! En onvoorstelbaar dat je daar in het warme weer zit! Hier is het koud en nat!
    De beesten die je daar ziet, gaaf zeg! En leuk dat je daar meiden hebt om mee op te trekken!!
    Een meisje van mn werk gaat over 2 weken ook weg, zelfde organisatie enzo!
    Dus zit al steeds verhalen van jou te vertellen hihi!!

    Tot je volgende blog, spannend wat je nu weer beleefd!!
    Liefs

  • 28 September 2012 - 12:56

    Karin:

    Hoi Jasmijn,
    Wauw, wat maak jij veel mee. Geweldig om te lezen. Je schrijft erg leuk en beeldend, zodat ik het allemaal goed voor me kan zien. Maar toch hoor ik ook veel over jouw geweldige foto's en daarom heb ik speciaal voor jou eindelijk facebook aangemaakt( Tessa en Marlou vonden dat ik dit al veel eerder had moeten doen). Nu moet je mij nog accepteren en dan ga ik al je mooie foto's ook bekijken.
    Nu lekker gaan reizen met de camper, hele goede reis verder.
    xxKarin

  • 30 September 2012 - 11:53

    Eline:

    Wat super leuk om je blogs te lezen! Wat heb je al onwijs veel meegemaakt en gezien zeg!!
    Je foto's zijn ook super super mooi!!
    Heel veel plezier daar, geniet ervan!
    Liefs Eline

  • 30 September 2012 - 16:57

    F:

    waaaaaaaaaaauuuuuuuuw super vet jasszz!! :D
    k ben zo benieuwd naar je foto's...!
    Kben blij dat je nu eindelijk kan genieten.
    knuffel en kussieee
    Loveeee,
    Frenksz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 18875

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Backpacking in Australia!

Landen bezocht: