Byron Bay, Nambucca Heads & walvissen! - Reisverslag uit Kempsey, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Byron Bay, Nambucca Heads & walvissen! - Reisverslag uit Kempsey, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Nambucca Heads & walvissen!

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

23 Oktober 2012 | Australië, Kempsey

Alweer een week voorbij, dus weer tijd voor een blogje !:)

In Byron Bay hebben we lekker chille dagen gehad, lekker rondgelopen en bij het hostel gezeten. 'S avonds waren er super veel mensen bij het hostel en veel entertainment, erg gezellig. Een keer meegedaan met een trivia avond, en toen heeft Marloes nog een trip naar Nimbin gewonnen.

Op Marloes der verjaardag gingen Sarah en ik er vroeg uit om ballonnen op te blazen en de camper te versieren (de balonnen habben we erg creatief opgehangen, namelijk met flosdraad haha) Ik had allemaal ''tekeningen'' gemaakt en op de camper geplakt, en een shirt onder gestift met de tekst ´´it´s my 21st´´. Zo kon iedereen zien dat Marloes jarig was. We zijn Byron ingegaan en een ''chocolate mud cake'' gekocht, en die lekker bij het hostel opgepeuzeld, bij het zwembad gelegen en onderhand een aantal mensen ontmoet (iedereen sprak Marloes natuurlijk aan door haar shirt haha), met een groep zijn we Byron ingegaan en pizza's gehaald. Met de pizza's en wat drank naar het strand en daar gezeten en een gezellige avond gehad.

De volgende dag uitgecheckt bij het hostel en had Marloes haar Nimbin trip en gingen Sarah en ik naar de beroemde vuurtoren in Cape Byron. Daar heel stuk gewandeld en super mooie uitzichten gehad. Daar stonden we op het meest oosterlijke punt van Australië! 'S avonds gingen we stiekum terug naar het hostel om nog even te douchen en daar te koken, stonden we daar te koken tegenover het Nederlandse meisje dat ons die ochtend had uitgecheckt oeps! Daarna naar een soort parkeerplaats gereden waar we 5dagen ervoor al een campertje hadden zien staan, er stonden bordjes dat je er niet mocht slapen maarja we dachten als die camper er ookal 5dagen staat en er stonden ondertussen nog 2campertjes en zelf een tentje. De volgende ochtend werden we wakker van luid gepraat en hard geklop (op een andere campervan). Keken uit ons raampje en daar stond de politie in discussie met een van de jongens van de campervan! We hebben onze spullen gepakt en zijn maar snel weggereden.

We zijn weer een stuk door het binnenland gaan rijden en uiteindelijk weer bij de kust uitgekomen in Coffs Harbour. Daar geslapen en volgende dag naar Nambucca Heads gereden. Hier rond een uur of 12 gestopt en naar mooie stranden gereden en gelopen. Uiteindelijk een mooi stukje uitgezocht en geparkeerd, mooie omgeving checken en ineens zagen Sarah en Marloes iets in het water, ik ook kijken en zij maar gillen ''jaaa jaaa daar, kijk!! zag je 'm!!?? jaaaa'' na 10minuten zag ik het eindelijk ook. Een man naast ons uit de auto lachen en een verrekijker geven, hij stond daar ook al te checken. In het water waren heel veel walvissen en dolfijnen. De man vertelde ons dat we van bovenaf ''on top of the hill'' nog beter konden zien, dus wij jaaa dat doen we, maarre huh waar naar boven? Gewoon op de heuvel/berg geklommen was niet eens een pad, vond het doodeng! En ook nog op onze slippertjes, kreeg enorme zweetvoetjes dus gleed steeds bijna uit. Gewoon stijl omhoog op roodachtig zand en rotjes en afentoe een boompje waar we ons aan konden vast houden, ''ja terug gaan we wel anders''. Nou eindelijk boven, heeeel gaaf! Het waaide heel hard maar we hadden een­ super uitzicht. Toen ook nog is heel veel walvissen zien springen, zo cool!! Je zag gewoon die mega grote beesten omhoog komen en zich met een dikke plons zich weer in het water laten vallen. Helaas was er geen andere weg terug, dus ben maar op m'n kont langzaam aan naar beneden geschoven.

'S avonds ging het hard waaien en was het koud, we zijn vroeg lekker warm de camper ingegaan. Vanochtend nog steeds koud, heb voor het eerst overdag een trui en schoenen aan! We zijn gaan rijden en gestopt bij de McDonalds om te internetten. Er is toch niks anders te doen met zulk slecht weer haha (no just kidding). Even weer wat foto's online, en ben verder bezig met werk zoeken. Wil ergens op een boerderij rond Sydney/Melbourne gaan fruitplukken. Dit hopelijk de maand november doen en dan in december weer naar Sydney want dan komen Simone en Franca!!!

Vandaag verder rijden naar Port Macquarie, daar is een koala hospital, dus daar willen we wel heen. En dan zien we wel weer !

X and O's ,
Jasmijn

• 23 Oktober 2012 - 12:45

Jacqueline :

Hi meis,
    Het is weer dinsdag......zou er weer een blog van Jas zijn??? Ja gezellig. Even lekker lezen en wat hebben jullie weer leuke,spannende en gave dingen meegemaakt. Ontzettend leuk weer. Hoop dat het lukt om werk te vinden. Geniet van je laatste week met de camper. Wij genieten nog even van een warme oktoberdag. Waarschijnlijk echt de laatste en gaat het een stuk frisser worden hier :(
    Tot een volgende x maar weer.
    Dikke knuffel. XXxxxx

• 23 Oktober 2012 - 14:59

Kaylee:

Heey zussie!

haha ik dacht het zelfde als mama. altijd leuk die dinsdagen :)
    Wat heb je weer leuke dingen mee gemaakt!
    ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor, hihi
    en wat gaaf die dolfijnen en walvissen!
    Zo leuk ook om je foto's te bekijken, je ziet ook echt dat jullie het heel erg leuk hebben met elkaar.
    succes met werk zoeken!

dikke kus. X

• 23 Oktober 2012 - 15:45

Angela:

Hey Jas

Wat een mooi verhaal weer zeg.
    Hoop dat je wat werk vind zodat je nog meer kan beleven..
    Lijkt me geweldig om te zien die walvissen en dolfijnen.

X ons

• 23 Oktober 2012 - 19:16

Opa Daan Oma Betty:

Hallo jas

wat leuk om elke keer weer zo'n brief te krijgen, oma schrijft altijd iets terug,maar ze staat nu te sporten ,ik denk nu doe ik het een keer,als je het zo allemaal leest zijn er echt wel leuke en ook spannenden dingen die je mee maakt zoals die berg beklimmen met slippers echt eng ,maar alles gaat steeds goed.Je moet nog steeds elke dag eten kopen of koken he.Jas namens opa en oma ga zo lekker verder, geniet er lekkervan wij genieten van je nieuwe brief.
    de groetjes en kusjes van opa en oma

• 23 Oktober 2012 - 20:28

Simone:

NICE dat is het enige wat ik kan zeggen!
    ZIN IN DECEMBER!
    X

• 23 Oktober 2012 - 21:56

Saskia:

Lieve Jasmijn,

Tja wat moet ik ervan zeggen!! Wauw meid, tjonge jonge.....geweldig....
    Tssssssss....... Oooooooohhh.......aaaaahh.......oei oei oei!!!!

Meid wat bof jij toch!
    Hier hebben we de allermooiste oktoberdag gehad.....met blote armen op de fiets nr t oude dorp!!
    Morgen weer nr t werk.....
    En gelukkig kunnen we meegenieten van je fantastische reis!!

Lieverd, hou van jou en veel plezier!
    Xx Sas

• 24 Oktober 2012 - 11:46

Naomi :

Hallo Jasmijn,

IK vind het heel leuk en spannend wat je steeds schrijft.
    Je hebt het gelukkig heel erg naar je zin.
    Vet cool die foto's van al die dieren die hebben we in Nederland niet, maar jij kan ze gewoon zien!
    Ik doe mijn spreekbeurt over Aboriginals.
    Ik kijk heel erg uit naar je nieuwe verhaal en foto's.

kusjes Naomi

• 24 Oktober 2012 - 11:58

Demi:

Hoi Jasmijn,

Ook een berichtje van je jongste nichtje.
    Jammer dat je er niet was met mijn verjaardag......ha ha ha
    Vet leuk van die walvissen en dolfijnen.
    Leuk van die klim op je slippers en op je kont naar beneden....ha ha
    Ik heb zin in het volgende verhaal en foto's.

greetz Demi xxx

• 25 Oktober 2012 - 09:40

Maurice:

Hey Jasje

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Leuk dat je flipper met zijn familie heb gezien.

Als je tijdens je reis iets ziet met zandsculptuur in sydney of melborn ga er eens heen.
    De kans is groot dat er twee nederlanders bij zijn een man en vrouw ze komen uit rotterdam en bouwen al jaren zandsculptuur daar in dec en jan.
    Ik ze veel verteld over jou reis daar.

Have fun

• 30 Oktober 2012 - 21:47

Tessa Van Wingerden:

Waaaaaah walvissen, ik ben zo jaloers op je:p!
    Ik was even een weekje op vakantie, kom ik terug heb ik niet 1 maar 2x een blog van jou!!! Wat een feest:)
    Ik ga snel door naar de volgende !
    X en O's back
    Xxxxxxxtess