Port Macquarie, Nelson Bay en New Castle - Reisverslag uit Blacktown, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Port Macquarie, Nelson Bay en New Castle - Reisverslag uit Blacktown, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Port Macquarie, Nelson Bay en New Castle

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

30 Oktober 2012 | Australië, Blacktown

Jaaaaaa dinsdag blogdag!!

Allereerst weer thanks voor alle leuke en lieve reacties, vind dat echt het allerleukst om weer te bekijken als ik internet heb! Thanks!! (En Naomi, wat gaaf dat je je spreekbeurt houdt over aboriginals, ik heb hier een heel goed boek gelezen over ze, echt een heel interessant volk. Als je je spreekbeurt nog niet gehad heb, heel veel succes!)

Vanaf Kempsey zijn we doorgereden naar Port Macquarie, daar op een parkeerplaats gestaan bij een heel mooi stuk strand, groot stuk gras, skatepark en wc's. We stonden naast een camping, maar die camping was heel open, je kon er langs naar het dorp lopen, vanaf dat pad kon je zo de camping op, dus wij dachten top dan kunnen we als het donker is lekker die camping op en douchen! (Op de camping zelf staan vonden we veel te duur!) 'S avonds dus dat proberen, zit het douche gebouw op slot! Tja logisch, als je zo makkelijk de camping op komt. Dus iedereen die op de camping stond heeft een sleutel. Sarah had al opgegeven en ging terug naar de camper, Marloes en ik wilden echt graag douchen, dus wij bleven er gewoon net zolang voor staan tot er iemand naar buiten kwam, even stukje acteren; ''nee ik heb hem echt niet, waar is die sleutel nou?'' -graaiend in onze tassen-. En voila, een mevrouw houd de deur voor ons open. En dit hebben we de 3 avonden erna herhaald.

We hebben lekker door Port Macquarie gelopen, gewinkeld en naar een koala hospital geweest. Daar een rondleiding gehad, er werken alleen maar vrijwillegers in het koala hospital die ons van alles vertelden over de koala's. Koala's worden heel veel aangereden in de omgeving, en vooral worden er veel koala's gebracht die aangevallen zijn door honden, zo was er een koala met maar 3 poten en een koala zonder ogen. Alle anderen worden aan hun verwondingen geholpen en worden dan weer teruggebracht op de plek waar ze gevonden zijn. Echt leuke beestjes zijn het, als donatie heb ik maar een schattig koalaatje gekocht die nu vrolijk aan mijn backpack hangt! Verder hebben we in Port Macquarie bij het skatepark gekeken(alweer net rocketpower haha) en die ozzies zo spontaan, open en gastvrij als ze zijn, komen ze allemaal naar ons toe en vragen waar we vandaan komen en als we een douche, wat te eten of wasmachine nodig hebben we echt mogen komen. We zijn 's avonds een keer bij een aantal jongens thuis geweest, in de achtertuin gezeten bij een vuurtje, en toen hoorde we een koala stel achter elkaar aan rennen! Zelfs die jongens vonden het heel speciaal dat we dat hoorden, het mannetje maakte echt een heel raar keihard knorrend geluid, en het vrouwtje piepte heel hard.

Na 4 dagen Port Macquarie zijn we doorgereden naar Foster. Daar een nachtje gestaan en weer doorgereden naar Nelson Bay. Weer een prachtig strand en uitzicht, hier weer op een parkeerplaats gestaan. Deze parkeerplaats was voor allemaal super grote mooie huizen, er kwamen heel veel mensen langslopen terwijl wij op de grond zittend bij ons 2 pits gasstelletje zaten te koken, allemaal lachen en opmerkingen maken. Op een gegeven moment kwam er een jongen langs, en die bleef echt stilstaan en kijken, en toen vroeg ie waar we vandaan kwamen, hoelang we bleven etc etc. En toen moest ie weer lachen en toen pakte hij z'n mobiel en vroeg of ie een foto van ons mocht maken omdat ie het zo leuk vond!!?

Het was zaterdagavond dus Marloes en ik wilde wel weer is wat beleven, we hadden gehoord dat het centrum wel erg ver lopen was, maarja inmiddels gaan Marloes en ik elke avond een heel stuk lopen om te kijken of er wat te beleven is. Dus wij op pad, geen idee waar we heen moesten. Allebei geen mobiel of kaartje mee natuurlijk. Na 20 minuten lopen een meneer en mevrouw tegengekomen, dus gevraagd waar het centrum was, heel verhaal waar we dan vandaan komen ''uh holland'' neee hahaha waar we nu vandaan gekomen waren, waar de camper stond, tja dat wisten we eigenlijk ook niet. Die mevrouw vond het allemaal erg grappig maar tegelijkertijd ook zielig voor ons en brachten ons met de auto naar de enigste kroeg die er was en vertelde ons hoe we terug moesten lopen, maar dat het wel erg ver was. In de kroeg was het super rustig, dus wat gedronken en toen maar aan ons avontuur terug begonnen. Het was inderdaad ver, maar we hebben het in 1x gevonden!

De volgende dag zijn we naar New Castle gereden. Super grote stad. Camper geparkeerd en de gratis shuttle bus gepakt om de stad te verkennen. Uitgestapt en naar een soort museum geweest die in onze Lonely Planet stond. Het was een oud politiestation met allemaal oude cellen. Wel interessant om te zien. Verder natuurlijk weer mooie stranden, maar was het weer er niet echt naar om lekker op het strand te liggen. Alle campings waren ook super duur dus zijn we smiddags maar weer verder gereden. Op zoek naar een rest area of parkeerplaats met wc. Voor het eerst dat dit echt heel lastig was. Overal stonden nu bordjes dat je er na 6en niet meer mocht parkeren of er stond een bord dat je niet mocht overnachten etc etc. Heel veel dorpjes ingereden en langs de weg gekeken. Uiteindelijk in een dorpje aangekomen en op een parkeerplaats gestaan om eten te maken, voordat het weer donker werd. En toen maar bij een benzine station gaan plassen en gaan slapen.

De dag erna wilden we wel graag op een camping weer staan, dus die gezocht en uiteindelijk gevonden in een buitenwijk van Sydney. Jawel alweer in Sydney! Volgende week donderdag hoeft de camper pas terug dus we hebben nog lekker een paar daagjes. Echt in Sydney zijn er niet echt campings dus we moeten nog maar even kijken hoe we dat gaan doen met de camper enzo. Vandaag een grote schoonmaak gehouden in de camper, lekker weer wasjes draaien en internetten. We denken erover om nog een nachtje bij te boeken op deze camping en dan lekker rustig aan te doen. Ook zijn we van plan om donderdag naar een drive in bioscoop te gaan! Lijkt me ook wel een leuke ervaring! En ook nog steeds bezig met werk zoeken! Nee ik verveel me nog niet hoor!!

Voor mij zit de dinsdag er alweer bijna op en ga ik zo lekker m'n slaapzakje in!

Veel liefs,
xxxxx

Jasmijn

  • 30 Oktober 2012 - 15:39

    Nella :

    Hoi Jasmijn

    OOk wij zijn blij als er weer een super mooi reisverslag van jou te lezen is, zo kunnen wij ook een beetje genieten van jou mooie reis. Dat je elke keer weer goed bij je camper terug komt ook bijzonder, wij als ouder(s) zouden je een briefje in je portemenee meegeven waar je op dat moment geparkeerd staat,haha.maar we lezen dat je heerlijk geniet. Wij wensen je nog veel plezier.

    Groetjes en een dikke knuffel
    Ome Jan en Tante Nella

  • 30 Oktober 2012 - 15:48

    Jacqueline Hoekman:

    Haha meis ik heb weer genoten van je verslag,ook al heb ik je vanmorgen via Skype gesproken toch als ik het nu weer zo lees lees weer super leuk allemaal. Wat zijn jullie toch slim om toch te kunnen douchen haha! Vanmiddag kwamen fenna,Lynn en Casper hier een broodje eten en fenna vroeg aan mij of ik je niet ontzettend miste! En Lynn had de oplossing als ik je mis moet ik gewoon een foto van jou bij me in bed nemen,lief hè? En ze wilde ook nog weten hoe lang je nog weg bleef? Ik gezegd dat het wel langer zou gaan worden dan dat je eerst had gedacht. Fenna wist wel dat je eigenlijk eerst een half jaar zou weg blijven. Lynn zei komt ze dan terug als ik 8 jaar ben? Tja wie weet hè? Ze zijn er wel mee bezig hoor,zo schattig.
    Nou meis spannend of het vaat lukken met werk en zo en afscheid nemen van je reisgenootjes.
    Succes. Xxxxx xxxxx

  • 30 Oktober 2012 - 17:39

    Monique:

    Heey stoere meid,

    Jeetje alweer een blog. Ik liep er nog één achter. Wij zijn een weekje in Duitsland geweest (ook leuk!). Dus ik had lekker veel te lezen. Ik moet af en toe echt lachen om je verhalen. Slippers.... doe toch die mooie handige Teva's aan. Zeg ik... haha. Luister maar naar je tante. Jij hebt iets gedaan wat bovenaan mijn wensenlijst staat, nl walvissen spotten wauw. En die Koala's zo zielig. En ja ja weer iets herkenbaars; het moet allemaal zo 'low-budget' mogelijk. Stiekem douchen enzo. Haha. Tijdens mijn reis gingen wij een sport maken om de goedkoopste Gado gado te eten en dat was gelukt, ik geloof 25 cent. En Singapore was veel te duur, dus sliepen wij in een guesthouse dachten we, maar het was een slaapplek voor zeelui. Zijn mijn malariapillen nog gestolen. Je moet er wat voor over hebben en uiteindelijk genoeg money om te blijven travelen. Blijf op je zelf letten en geniet!

    XX Monique

  • 30 Oktober 2012 - 19:26

    Opa Daan Oma Betty:

    Hi lieve backpackster

    Geweldig weer om je verhalen te lezen en heerlijk he dat stiekeme douchen des te lekkerder is het
    dan he en ook dat lopen zonder kaart naar het centrum (zou wat voor opa zijn, die deed dat niet
    hoor) Maar je ziet maar je komt er toch.
    En nu in Sydney nog lekker genieten en wat gaat het allemaal snel he zo zit je in het noorden van
    Australie en nu alweer in het zuiden en een hoop ervaring opgedaan.
    Geniet nog maar lekker van jullie campertje en hopen maar dat je vlug leuk werk vindt.

    Jasmijn groetjes uit Huizen en een kus en dikke knuffel van opa en oma

  • 30 Oktober 2012 - 19:46

    Opa Daan Oma Betty:

    Hoi Jas nog even een kleinigheidje opa komt net aanlopen en die zegt: Als ik Jasmijn was, kwam ik lekker weer naar huis , dan kan je douchen wanneer je wil ha,ha.
    doei doei oma

  • 30 Oktober 2012 - 21:59

    Tessa Van Wingerden:

    Lieve lieve jas,
    Wat een verhalen tog weer iedere keer!
    Vanmiddag was ik ok weer bij me vriendin en dan vind ik het zo tof dat ik over jou verhalen kan vertellen! Iedereen luisterd ook echt met zoveel enthousistme! "cool he dat ze dat doet!!!" topper!
    Ik las net de reacties ook even, begrijp ik goed dat je langer wegblijft?!?!
    Blij dat je het zo naar je zin hebt mop.

    Dikke kussen!
    Ps. Voor mij nog maar 4 weken, ben er klaar voor! Haha

  • 30 Oktober 2012 - 22:14

    Karin:

    Hoi lievie,
    Leuk toch elke keer weer je blog. Ik leef helemaal met je mee en ik ben er zeker van dat je je niet verveeld.Waty een afwisseling maak jij mee. Als ik je foto's zie... ik wist niet dat Australue zo mooi was.
    Verder zo grappig; ik lees nu erg vaak berichtjes in de krant over Australie. Bv.een bekend broodbeleg waar de ozzies mee zijn opgegroeid (soort marmite); twee derde van de ozzies te zwaar.
    Geniet nog van je laatste paar dagen met de camper en ben benieuwd wat je daarna gaat doen.
    xxKarin

  • 31 Oktober 2012 - 10:27

    Pauline:

    He Lieve Jas,

    Wat een leuk verhaal weer, jullie zijn een echte bezienswaardigheid voor hun !! Zoals je de vorige keer kon lezen, Naomi en Demi vinden het ook super wat je doet. Ik hoop dat ze niet te enthousiast worden, dan zijn wij ze, over 10 jaar, misschien ook wel zo'n tijd kwijt. Alex weet in ieder geval wel waar wij heen gaan als we met pensioen zijn, ha ha.
    Naomi heeft haar spreekbeurt pas in mei 2013, misschien kan ze nog wat van jou leren???!!!!
    Ik hoop dat het gaat lukken voor je om werk te vinden, maar eerst nog heerlijk genieten, met de andere meiden. Wat ga je dan weer allemaal beleven. Wij wachten op je volgende blog.

    Dag lieve Jasmijn, pas goed op jezelf en geniet.

    Dikke kus van Pauline en natuurlijk van de rest.

  • 31 Oktober 2012 - 12:08

    Maurice:

    Je heb toch wel geld voor die foto gevraagt, makelijker kan je ze niet verdienen!

    Veel plezieren doe ze de groeten daar.

  • 03 November 2012 - 11:42

    Angela:

    Hi Jasmijn

    Wat een geweldig verhaal weer..Heb weer heerlijk genoten.
    Zometeen gaan we naar Kaylee dr verjaardag zal wel raar zijn dat je er niet bent..Maar we drinken er wel eentje op je. En Zoey zal wel van je bed gebruik maken.

    Veel plezier verder nog en werkse he weer even wat anders.

    Groetjes Dikke kus Angela, Zoey en Syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 18841

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Backpacking in Australia!

Landen bezocht: