Einde van de camperreis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Einde van de camperreis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Einde van de camperreis!

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

09 November 2012 | Australië, Sydney

Na 6 weken, 5005 km(!) en zo'n 1800 foto's is het het einde van de camperreis met Marloes en Sarah.

Een beetje laat deze blog maar extra lang haha!

...We hebben nog een nachtje in Blacktown op de camping gestaan. Het was bloedheet dus lekker bij het zwembad(je) gelegen. De camping (wat ik niet echt een camping vond maar meer een wijk voor een kamperfamilie) stond helemaal vol met caravans, geen caravans die na een weekje weer vertrokken maar caravans die er voor een hele lange tijd staan, met tuin en schutting etc. Dus wij hadden weer eens veel bekijk. Een mevrouw zat in der tuintje voor der uit te staren toen ik langs liep in mn bikini ''you need some sunscreen darling!'' Ok, thanks haha. 'S avonds kwamen alle kindjes langs de camper/caravans/''huizen'' in hun Halloween outfit. ''TRICK OR TREAT!!?'' Ok, uhhh hier hebben we geen rekening mee gehouden!? Ergens een zakje zuurtjes vandaan gehaald en uitgedeeld (terwijl we zelf aan een bakje goedkope noodles zaten deelden we ook nog eens ons snoep uit!! haha)

Donderdag zijn we ''Blacktown city''' in gegaan en lid geworden van de Blacktown libary om daar gebruik te maken van het gratis internet. We wilden een dagje in Blacktown blijven omdat we 's avonds naar de drive in cinema gingen. Alle auto's rijden eigenlijk op een grote parkeerplaats voor een groot scherm. Iedereen stond keurig recht zoals het hoort, maar wij hadden ons campertje dwars neergezet. Zodat we lekker achterin konden liggen met de schuifdeur open! Filmgeluid over de speakers dus we maakten ons zorgen over de accu.. Na de film wat gepruttel maar onze Smartie reed gewoon weer vrolijk verder! In ons contract staat dat we niet meer mogen rijden na zonsondergang, maarja in de drive in mochten we niet blijven, dus naar een McDonalds gereden en daar gestaan. 'S ochtends een brekky bij de mac en weer door. Door naar Manly, andere kant van Sydney, heel mooi aan het water waar je uitkijkt op de grote stad. Voor het eerst weer 2/3 baans snelwegen en toll! Overal stonden bordjes met ''E-pass'' en ''No cash'' en een nummer dat je moest bellen. Wij snappen daar natuurlijk niks van, dus overal eraf om proberen de toll te ontwijken. Daarna op internet gekeken, en blijkt dat als je over zo'n grote weg rijdt dat je nummerbord gefotografeerd wordt en dat je dan binnen 48 uur moet betalen. Maar we konden nergens vinden of we dat moesten doen. (Inmiddels nog een keer gecheckt en gebeld, en yep toll + boete '-_- gelukkig niet super veel als we het delen met zn 3en)

Maargoed, Manly heel mooi, en er was op het strand een surfwedstrijd bezig dus daar hebben we naar zitten kijken. Daarna boodschapjes, en bij een tennisbaan geparkeerd en geslapen. Volgende dag zijn we Sydney ingereden, camper geparkeerd bij het hostel waar we de 1e week in sliepen. En naar de Australian Backpackers lounge gegaan, het voelde weer helemaal thuis in Sydney super grappig. In de lounge zagen we de nederlandse mensen van Australian Backpackers weer, die herkenden ons nog, dus uitgebreid onze verhalen verteld. En even geinternet. We hadden nog een aantal dagen voordat de camper terug moest, en campings en rest area's zijn er niet in Sydney, dus besloten we maar land in waards zuidelijk te gaan rijden, en daarna weer lags de kust terug naar Sydney.

Vanaf Sydney opzoek naar een rest area. Deze was erg lastig te vinden dus uiteindelijk geparkeerd bij een aantal fast food ketens. Overal hingen bordjes met ''costomers and employees only''. Maar dat kon ons even niet zoveel schelen. 'S ochtends kon ik mooi meteen naar de Hungry Jacks (Australische Burger King) om te skypen met iedereen op Kaylee der verjaardag, echt super leuk!! (Mis jullie allemaal wel erg hoor!!)

We zijn verder gereden naar Canberra, de hoofdstad van Australië. Niet echt heel boeiende stad, Veel kantoren, scholen en gebouwen. Én musea, we zijn een gaaf museum ingeweest over Australië, daar zijn we lang ingeweest, heel cool. Daarna weer doorgereden naar een rest area. Volgende dag weer heel veel gereden door de bergen, en zo andere omgeving weer, Marloes en ik noemen het ''het teletubbie landschap'' Al die bergen en mooie groene heuvels met konijntjes. Dit keer op een rest area tussen de bergen. Hele mooie natuur, een meneer vertelde ons de volgende dag dat er heel veel wildlife zat, vooral veel slangen, waarschijnlijk hebben ze gewoon onder onze camper enzo gezeten, we moesten er maar voor oppassen! Ok, good to know, we gaan maar weer. Weer een stuk doorgereden. En ineens roept Marloes ''Stooooooooooooooooooop!!'' En Sarah begint keihard te gillen. -Hobbel de hobbel- we reden zojuist over een dikke blauwe slang! Marloes en Sarah haalden opgelucht adem toen ze het beest gewoon nog zagen weg kruipen.. Ihl bah!

We zijn smiddags vroeg gestopt weer op een rest area in Cooma omdat het lekker weer was en omdat ik pannekoeken ging bakken dus veel tijd nodig had! We verveelden ons smiddags dus Marloes en ik besloten ons haar paars te verfen!! (Alleen maar de achterkant/onderkant hoor, no worries;)!)

De volgende dag wilden we graaaag naar een camping omdat we inmiddels alweer 5 dagen niet gedoucht hadden! Goedkope camping in Nowra opgezocht en heerlijk gedoucht. Daarna lekker in de zon gelegen. We kwamen er achter dat onze gasfles op was, dus naar de supermarkt en heerlijke dingen gehaald en op de camping maar is gebruik gemaakt van de ''barbie!'' (barbecue). Het was een plek voor een vuurtje daar een plaat boven, dus hout gesprokkeld, vuur gemaakt en heerlijk gegeten. Helaas zaten er 2 kookaburra's op ons vlees te jagen! Deze vogels houden van vlees en jagen je op door je aan te vallen, heeel dicht langs je en je eten vliegen. Op een gegeven moment zaten ze zo dichtbij, we vonden het doodeng haha. En ja hoor een van de kookaburras wordt heel brutaal en pikt een worstje van de bbq!!

'S avonds nog lekker bij het vuurtje gezeten. De meneer van de camping vertelde dat ook hier veel wildlife zat, vooral veel wombats, dus als we de camper heen en weer voelde schudden is dat gewoon een dikke wombat die zn rug aan en krabben is aan jullie camper! Helaas geen wombat gezien. Wel hoorde ik heel veel gerritsel en gegrom uit de bosjes, zag ik nog een leuk Australisch beestje, een beetje een mix tussen een wallabie en eekhoorn. En toen ik naar de wc liep, vloog er nog een mega vleerhond vlak over mn hoofd. Ontzettend leuk die wildlife...!

De volgende dag regende het, we waren van plan om naar een mooi strandje te gaan wat we als tip kregen van een meisje uit Noorwegen en jongen uit Aussie. Maar het was nou niet echt lekker, dus reden we verder en zijn we gestopt op een rest area om lekker te gaan schoonmaken. Al mn spullen opruimen en weer in mn tas krijgen! Inmiddels zat er bijna niks meer in mn backpack, en had ik bij elkaar 8 tassen met spulletjes!?! Alles opgeruimd (en nu loop ik met 4 tassen te sjouwen). De volgende dag langs de wasstraat, en lekker op weg weer naar Sydney, en toen werden we gebeld.. Het was het verhuurbedrijf, waar we waren, de camper had al terug moeten zijn! Oops!! Wij hadden gewoon vanaf de donderdag 6 weken gerekend, maar het waren 42 dagen en dat was dus t/m woensdag! Stom!

(Het is trouwens heel grappig als je Sydney inrijd, er staat dan een groot bord ''Welcome in Sydney'', en een paar km verder staat er een bord met Sydney 48 km. Haha. Zooo groot!!)

Enfin, eenmaal aangekomen bij het bedrijf waar we de camper terug moesten brengen een super chagerijnig mens, ze zei helemaal niks en het papier bekijkend zei ze met der heksen stem ''you are a day late!'' jaa jaa uitleggen dat we dat wisten maar we dachten dat het gisteren was, en het bedrijf in Cairns had ons al gebeld. ''Humpf'' was haar reactie.. Toen begon ze met de inspectie van de camper, weer zei ze niks en liep ze om de camper heen, en ineens ''the tank is not full!'' oh maar we hadden echt net getankt! Nee we moesten weer terug om nog een keer te tanken! Prima, hoor mevrouw. Uiteindelijk heel vaag gedoe dat het bedrijf in Cairns ons nog wel zou laten weten dat we een dag extra moesten betalen en andere dingen nog zouden checken.

We zijn met de trein naar Sydney gegaan, en naar het hostel waar we de eerste week in Sydney ook inzaten. Grappig om daar weer te zijn. We zijn voor t laatst met z'n 3tjes lekker uiteten gegaan. De 2 nederlanders van Australian Backpackers kwamen ook weer naar ons toe in het hostel, en gingen 's avonds uit met de nieuwe groep en vroegen of we mee gingen. Ja hoor, Australian Backpackers regelde gratis entree + one free drink!

Marloes en ik zitten nu te internetten in de Australian Backpackers lounge en hebben net Sarah gedaggezegd. Die gaat met de bus naar Canberra, Melbourne en daarna naar Tasmanië.

Zoals bijna iedereen inmiddels al weet heb ik ondertussen werk gevonden!! Marloes kreeg via via een nummer van een nederlands bollenbedrijf in Melbourne. Die hebben we gebeld en we kunnen maandag aan de slag! Het bedrijf zelf heeft geen accomodatie erbij, dus moest ik een man bellen, waar we waarschijnlijk wel bij konden slapen (soort hostel). Vaag half engels/nederlands gesprek maar uiteindelijk zal hij proberen 2 bedden te hebben zondag. Dan moeten we ff mensen leren kennen daar die ook bij dat bedrijf werken zodat we maandag met iemand mee kunnen rijden naar het werk. Want de bus die gaat te laat. We moeten namelijk om half7 beginnen! Ja de vakantie is dan even over, er moet weer geld verdiend worden! We nemen dus vanavond om 20.00 de bus naar Melbourne. Het is 12uur rijden dus daar komen we morgen (zaterdag) 8.00 aan. Hostel geboekt in het centrum/bij het strand dus morgen Melbourne bekijken enz. Zondag hopelijk dus in dat hostel en maandag werken! Ik heb geen idee wat ik moet doen, hoeveel dagen of hoeveel uur ik moet werken, wat ik verdien etc. Marloes werkte thuis ook altijd al in de bollen, dus voor haar is het vertrouwd, maar ik weet niet eens hoe een bol eruit ziet!? Haha nee grapje, ik ben erg benieuwd! Tijd voor een volgend avontuur!!

Tot m'n volgende blog!

Xoxoxo ,
Jasmijn

• 09 November 2012 - 08:01

Maurice:

Zooooo das een verhaal nou ik lees het wel vanavond of in de file hahahaha

• 09 November 2012 - 09:20

Tessa:

Allerliefste jas:)
    Ik kan je niet vertellen hoe leuk het is als t alarm van je telefoon gaat
    En dan zie ik een mailtje van jou! Lekker vrolijk begin van de dag!
    Wat heb je weer een mooi verhaal:) zoveel leuke dingen maak je mee!
    En wat kan jou het schelen dat die camper te laat is;) haha... Hun probleem!
    Spannend dat he nu werk hebt, zal wel even heel anders zijn dan het rondtrekken.
    Ben benieuwd hoe het met de bolle gaatXD

In nederland is het super herfst, en ik moet de hele tijd fietsen!!!
    Broerlief heeft namelijk N rijbewijs gehaald en 2 autos door 4=tessa fietsen!!!
    Naja geeft niet, wel raar want ik fiets elke dag dus langs je huis en het is een
    Raar idee dat je daar niet bent maar aan de andere kant van de aardbol!
    Ik ga nu ook bijna weg!!! Dit weekend ga ik op familie weekend (de rede waarom ik 6 MAANDEN vakantie heb gehad) en dan nog 2 weken voor ik uitvaar! Zin in:)
    Oh en ik heb een Tattoo, samen met broerlief.
    Leuk allemaal: maar jass ik wens je veel succes met werken
    En ik kijk uit naar je volgende blog!

Dikke kussen en veel liefs van mij!

• 09 November 2012 - 10:42

Pauline:

He lieve Jas,

he he, eindelijke weer een blog. Je gaat het missen hoor als je op dinsdag rekent en er komt er geen een.
    ha ha.
    Wat een kilometers en wat een foto's, wat zal het saai zijn zometeen als je alleen maar hard moet werken.
    Je zal evengoed wel weer het een en ander meemaken, leuk hoor. Leuk ook dat je samen met Marloes bij de bollen gaat werken.
    Jullie hadden met halloween zelf moeten verkleden en langs de caravans gaan. Had je tenminste weer wat snoep gehad. Hier gaan de meiden zondag weer St. Maarten lopen.

Geweldig dat je er met Kaylee d'r verjaardag eventjes bij was. Toen we het aan de meiden vertelden (die waren boven aan het spelen), waren ze boos. Zij hadden ook met je willen skypen.

Jas, veel succes en veel plezier in de bollen.

Knuffel en liefs van Pauline

• 09 November 2012 - 14:04

Jacqueline Hoekman:

Hai lieve schat,
    Wat een verhaal weer zeg! Als ik dan dingen lees dan wil ik daar wel even op reageren maar het is zoveel dat ik nu al niet meer weet wat! Genoeg dingen weer meegemaakt! Ik zou graag drop,pepernoten,chocoldaeletters,marsepein enzo aan Franca en Simone willen meegeven maar ja ze mogen geen etenswaren meenemen hè? Moet je het toch maar in gedachte bedenken hoe lekker het ook alweer is :-) wel lekker dat je drop hebt kunnen vinden! Of hebben ze daar ook hele lekkere snoepjes?
    Nou meissie het reisleventje zit er even op na echt veel kilometers, maar hopelijk ga je een leuke tijd tegemoet tussen de bollen!
    Have fun. Love you.
    Xxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 November 2012 - 16:21

Maurice:

Nou heb je geweldig verhaal weer met plezier zitten lezen.

Geniet van de tijd die komen gaat en ik zou zeggen werkse voor maandag.

Xxxx

• 09 November 2012 - 17:13

Opa Blankwater:

hallo lieve jasmijn

ik zit elke keer als je weer een verhaal schrijft en leest als of ik een boek zit te lezen je ziet een heleboel van die stukken die je verteld voor je,en dan die ruim 5000 km, heb ik nog nooit in mijn leven met vakanties gereden .jasmijn ik wacht met spanning weer naar het volgende hoofdstuk .hoop dat het werk ook een beetje meevalt jasmijn
    kusjes en de groetjes aan iedereen die spreekt doeiiiiiii opa daan

• 09 November 2012 - 22:19

Loes:

Hoi jasmijn,

Ik ben zo blij dat alles goed verloopt, nou ja op wat gekke dingen na dan.

Je hebt een fantastische tijd, en bij dat bollenbedrijf zal je ook wel heel wat beleven.
    Het is altijd handig om een ander vak erbij te leren. Je weet nooit of het nog van pas komt.

Zondag zijn wij naar de nieuwe james bond film geweest, en dat was lekker rustig zonder jou,grapje
    Natuurlijk daarna naar de wok en zoals je wel weet ging er heel wat biefstuk doorheen.

Heel veel plezier in melbourne
    Liefs loes

• 10 November 2012 - 09:27

Saskia:

Lieve Jas,

Wat een belevenissen weer!!
    T Is nu zaterdag ochtend en ik heb vrij.... Dus heerlijk lui in bed!!
    Jack heeft net je blog voor gelezen! Zo leuk om je verhaal mee te maken!!
    We wensen je veel plezier met je werk en een hostel vlakbij strand!! Klinkt super!!
    Geniet nog lekker van Melbourn en je vrije zondag!!!

Dikke kus van ons!!

• 10 November 2012 - 10:18

Opa Daan Oma Betty:

Hallo lieve jassie

En wij maar wachten dinsdag op je nieuwe blog en woensdag niets en donderdag niets en ja hoor vrijdag konden we je verhalen weer lezen en genieten, wat heb je verschrikkelijk veel meegemaakt en wat zullen jullie een lol hebben, maar nu komt het serieuse leven eraan en ga je in de bollen.
    Geniet nog even van je vrijheid, het zal wel tegenvallen om weer eens vroeg op te staan.
    We zien weer uit naar je volgende blog als je tenminste niet te moe bent haha van het bollen pellen.

dikke kus en knuffel van oma

• 12 November 2012 - 20:19

Nella:

Lieve Jasmijn

Het is weer een heerlijk verhaal geworden, waar je weer heel wat hebt mee gemaakt
    En nu weer geld verdienen want jammer je kan niet zonder, dan kun je ook weer een verhaal schrijven over wat je met zo'n bol moet doen, maar s'morgens weer vroeg uit bed dat zal toch tegen vallen, maar het is maar voor een paar weken en dan kun je weer heerlijk van je vrijheid genieten . Succes

Lieve groetjes Tante Nella

• 14 November 2012 - 09:20

Monique Blankwater:

Hey darling,
    Wat een geweldig verhaal weer! Weet je inmiddels hoe een bol eruit ziet? haha
    Nieuws in Nederland 12 november over Australië: Koala gered in bosbranden in het zuiden van Australie (NOS). En er is gisteravond 13 november een zonverduistering geweest in het noorden van Australië (krant). Ben je ook weer op de hoogte wat er in Aussie gebeurd!
    Nou meis 'have fun'. Kijk weer uit naar je volgende blog.

XXMonique