First week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

19 September 2012 | Australië, Sydney

Hallo iedereen!

Zo, dat was alweer de eerste week. Voorbij gevlogen. Super gehad! Zaterdag was DefQon.1 Sydney! (Een nederlands festival, dus kon je je als nederlander opgeven, daar je nederlandse paspoort laten zien en iets oranjes aan hebben. en gratis naar binnen. terwijl alle anderen 180 dollar betalen!!) Awesome, alle nederlanders verzameld bij het hostel en toen met 2 bussen naar DefQon! Zo anders dan in Nederland, zulke vriendelijke mensen, en zooo goed geregeld, super schoon, en iedereen die langs kwam, woohooo dutchies! (WEL BELACHELIJK DUUR 10 DOLLAR VOOR EEN BIERTJE!!!) (Wel overal gratis drinkwater en zonnebrand)

Zondag hebben we door de botanic gardens gelopen, echt suuuuper mooi. In Nederland staat er vaak overal een bordje met wat je allemaal niet mag. Hier stond een bord met wat je allemaal mag doen; smell the roses, hug the trees, talk to birds etc. echt heel mooi relaxed park. Het stuk van Sydney waar het hostel is is het heel erg druk, maar loop je een stuk verder is er een rustig mooi park, super mooie natuur, en je hebt ook nog een super strand; bondi beach. Heel veelzijdig. Wel is Sydney erg duur. Kan hier echt niet te lang blijven haha!

Na de botanic gardens zijn met de boot een havencruise gaan doen. En lekker op Watson Bay gaan liggen, heerlijk geluncht en nog een mooie wandeling gedaan. Zo mooi.

Maandag werden we door mojo surf opgehaald in een busje, echt zon surfdude, we moesten ook bij alles yeeeeheeeeew zeggen (met daarbij het surfershandgebaar -duim&pink omhoog-). We crossden met een 4x4 over het strand, een heel mooi afgelegen strand waar niemand anders was. Het was bewolkt en veel wind, perfect surf weer met hele hoge golfen! Onze wetsuits aan, en leren surfen op het strand. Alle tips & trics gekregen. Toen het water in. Ik vond het in het begin best eng, paar keer dat ik probeerde pakte de golf me elke keer, werd ik onderwater getrokken, die plank vervolgens op mn hoofd, sloot water naar binnen. Die instructor had in de gaten dat ik er niks van bakte dus kwam me priveles geven. Na een paar keer dat het niet lukte dacht ik mwa ik kan het gewoon niet ik stop wel haha, toen gingen we lunchen. Daarna toch weer het water in, ik gaf niet op. En ik kreeg het te pakken, snapte wat ik fout deed, dus nu anders! GEWELDIG! Je gaat liggen op die plank, ziet een golf aan komen, en dan lig je gewoon op die golf en ga je keihard vooruit, echt gaaf gevoel! Heb niet echt kunnen staan ofzo, maar het gevoel alleen al was awesome! Je kon me echt het water niet uitkrijgen. ''ok last wave now!'' (terwijl bijna iedereen alweer omgekleed in het busje zat oops!) '
Mn oren doen nog zeer en zit onder de blauwe plekken, maar het was het waard! :D

Gisteren stonden we om 6uur op, ontbijtje en met de bus naar de blue mountains. Hele dag gewandeld, geklommen en geklauterd. Echt BE AU TI FULL!! Enorm veel foto's maar op de foto's komt het niet over HOE geweldig mooi het was. (ik gebruik wel erg vaak de woorden er, super en enorm, geweldig enzo he. But that's is how it issss!) We liepen over stenen, bruggetjes, bergen, soort van rainforest. Steeds weer naar een uitkijkpunt en dan weer verder met het busje en een hele leuke grappige gids. Op een gegeven moment stonden we zoooo hoog op een uitkijkpunt en het onweerde. Ik moest eerst keihard lachen want van iedereen stond hun haar overeind, echt nog nooit zooo iets raars gezien, helemaal statisch omhoog, echt lang haar stond omhoog. En op een gegeven moment dat de flits kwam voelde ik mn haar omhoog gaan en weer naar beneden vallen, toen voelde ik schokjes langs mn wangen. We voelde gewoon de onweer! Best freaky! En die gids maar; no worries! Jaja ik ging weer naar beneden hoor haha! En als laatste gingen we natuurlijk nog naar de three sisters. Echt een hele mooie (maar wel vermoeiende) dag.

Dat was de laatste dag met de groep. Vanaf vandaag is iedereen ''vrij''. Een aantal zijn op surfkamp gegaan vandaag, andere blijven nog in Sydney, anderen gaan een auto kopen, etc etc.
Ik ging vanochtend met een meisje van de groep een tour door Sydney doen, lopend. Was erg leuk. Daarna ging ik nog in mn eentje naar een museum, en nog een art gallery. En toen wilde ik weer naar het hostel lopen. Heb der 2,5 uur over gedaan. Was verdwaald NATUURLIJK! En ook geen kaart bij me!! 10 rondjes gelopen. Gelukkig is het weer goed gekomen haha en zit ik nu met de voetjes omhoog in de lounge. Pff ben kapot na 6uur achter elkaar lopen!!

Ik had besloten samen met een meisje(Sarah) van de groep naar Melbourne te gaan en dan omhoog door de outback. Maar we hebben erover gepraat met een aantal mensen en die zeiden dat het in melbourne koud is nu en dat we dan in het regenseizoen komen bovenin. We willen zon en warmte! Dus konden we beter naar het noorden. Dus nu ga ik met Sarah en nog een meisje(Marloes) morgen naar Townsville met het vliegtuig! Vanaf daar willen we even naar boven naar Cairns, (the great barrier reef!) en dan een campertje huren met zn drieeen en de oostkust naar beneden afreizen. Dus voor vandaag extra nachtje bijgeboekt in het hostel en nu dus blog online gooien, jullie weer met wat fotootjes verrassen ;D (Op facebook zet ik wat foto's, want hier lukt het niet echt op, verbinding is er veel te traag voor helaas, en (bijna) iedereen heeft wel facebook toch:)?) en dan wat dingetjes uitzoeken over camper huren, Townsville, Cairns en een hostel boeken voor de eerste nacht in Townsville. Woah ik heb er echt super veel zin in!! Ik probeer jullie op de hoogte te houden! Ik weet niet wanneer ik weer internet heb, niet veel hostels hebben internet namelijk.

Dikke knuffels en kussen vanuit Sydney!

Jasmijn


  • 19 September 2012 - 08:56

    Maurice:

    Veel plezier xxx

  • 19 September 2012 - 09:12

    Pim:

    Hoi Jas
    Ik heb trots op je , het is een hele onderneming
    En ja dat verdwalen dat kan ik ook ik heb uren in Delhi gelopen en uiteindelijk
    Door de politie teruggebracht naar het hotel
    Groet enX Pim veel plezier nog

  • 19 September 2012 - 09:28

    Jaap:

    Hé lieverd. Fantastisch om te lezen!! Ik begin al een beetje kriebels te krijgen. Zal het eerst wel doen met de foto's. Wat ontzettend fijn dat je zo geniet!! Voor ons een hele geruststelling ;-)
    Goed van je dat je zo doorgezet hebt met surfen. Toppertje.
    Waarom verbaast het me niet dat je verdwaald bent? haha. Koppie erbij houden he?
    Geniet van je rustdag en straks een goeie vlucht naar t noorden. Ben heel benieuwd naar de foto's van The Great Barrier Reef. Heeeeeel veeeeel plezier.
    Dikke kus en knuffel. xxx

  • 19 September 2012 - 11:12

    Pauline:

    Wow Jas, Wat een fantastische 1e week heb je al gehad. Schitterende foto's en dan in het echt nog veel mooier, ik kan mij voorstellen dat je niet weet hoe je het moet verwoorden. Heb je een leuke groep? Leuk dat je met 2 andere meiden verder op stap gaat. Ik kijk nu alweer uit naar je volgende foto's of verslag.

    Blijf genieten, goede vlucht.

    Veel liefs, ook natuurlijk van Alex en de meiden.

    ps. Ik zie nu het goede vlaggetje staan, hi hi.

  • 19 September 2012 - 13:04

    Kaylee:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Hahaha dat onder de blauwe plekken zitten van t surfen en t verdwalen is ook echt weer typisch jas hè, haha!
    Wel goed van je dat je niet op gaf!
    Echt leuk dat je met 2 andere meiden nu verder gaat reizen, en met een camper! Gaaf hoor! Niet een Volkswagen busje!? Haha
    Goede vlucht morgen en have fun!
    Dikke kus X

  • 19 September 2012 - 13:04

    Kaylee:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Hahaha dat onder de blauwe plekken zitten van t surfen en t verdwalen is ook echt weer typisch jas hè, haha!
    Wel goed van je dat je niet op gaf!
    Echt leuk dat je met 2 andere meiden nu verder gaat reizen, en met een camper! Gaaf hoor! Niet een Volkswagen busje!? Haha
    Goede vlucht morgen en have fun!
    Dikke kus X

  • 19 September 2012 - 13:04

    Kaylee:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Hahaha dat onder de blauwe plekken zitten van t surfen en t verdwalen is ook echt weer typisch jas hè, haha!
    Wel goed van je dat je niet op gaf!
    Echt leuk dat je met 2 andere meiden nu verder gaat reizen, en met een camper! Gaaf hoor! Niet een Volkswagen busje!? Haha
    Goede vlucht morgen en have fun!
    Dikke kus X

  • 19 September 2012 - 13:04

    Kaylee:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Hahaha dat onder de blauwe plekken zitten van t surfen en t verdwalen is ook echt weer typisch jas hè, haha!
    Wel goed van je dat je niet op gaf!
    Echt leuk dat je met 2 andere meiden nu verder gaat reizen, en met een camper! Gaaf hoor! Niet een Volkswagen busje!? Haha
    Goede vlucht morgen en have fun!
    Dikke kus X

  • 19 September 2012 - 13:12

    Kaylee:

    oepss, sorry!
    Beetje te ongeduldig haha
    En kan ze niet verwijderen..

  • 19 September 2012 - 14:40

    Saskia:

    Lieve Jas!
    Wat een fantastsch verhaal! Heerlijk dat je zoveel onderneemt en van een uitdaging houd!
    Goed dat je door gezet hebt ondanks de blauwe plekken!
    En dat verdwalen....ach je kan altijd nog wat leren, toch!
    Zie uit naar je leuke nwe verhaal, je verteld zoals je praat en dat vind ik erg leuk!

    Zou ook wel wat kunnen vertellen over het leven hier maar dat is lang niet zo spannend!!
    Dikke kus! Smak....hebiehem?
    Lofjoe, Sas

  • 19 September 2012 - 18:07

    Karin:

    Hoi Jassie,
    Wat een belevenissen al, en dat in 1 week. Dat beloofd nog wat en .....voor ons verhalen om een beetje jaloers op te worden. Leuk dat je nog met 2 andere meiden verder gaat reizen. Kan je toch gelijk je belevenissen een beetje delen. Veel plezier verder en xxxxvan Karin en de rest.

  • 19 September 2012 - 23:53

    Tessa Van Wingerden:

    Lieve lieve lieeeeeeve jas!
    Klinkt super allemaal, kan horen dat je het naar je zin hebt:) en leuk dat jenog met 1 meisje gaat en dus niet helemaal alleen bent! Melbourne was mijn favorit, maar gelijk heb je als je daarheen gaat als de zon schijnt!
    En geloof het of niet, maar ik ben inderdaat in the great barrier rif geweest!!! Je weetniet wat je ziet! Geniet ervan, zezeggen (en dat vond ik ook) een van de mooiste dingen op de wereld.
    Ik vind je heel stoer! Dag lieverd, pas opjezelf!
    Xxxxxxxxx vanuit Miami!
    Liefs, tess

  • 20 September 2012 - 07:26

    Jack:

    Ha Jasmijn,
    Wat ziet dat er geweldig ausome uit allemaall, maar zo is de natuur ook bedoeld.
    Zo'n onweer zou ik ook wel eens willen meemaken, zo,n surfplank op mijn kop lijkt me minder.
    En bij de VVV hebben ze daar vast stadskaarten hoor!
    Leuk om je verhalen te lezen en dat je daar ook zo lekker vrolijk in overkomt, daar worden we blij van, vooral ook in combinatie met de foto's

    Groetjes en xnuffel,
    Jack

  • 20 September 2012 - 11:18

    Angela:

    Hi Jas

    Wat een geweldige eerste week al.. Had al eerder gezien dat je weer een blog geschreven had maar zag dat ie zolang was dus wilde even lekker de tijd hebben om het op mn gemak te lezen.
    Ik kijk met Zoey altijd naar Bondi rescue misschien zien we je daar wel.
    Wel fijn dat je een paar leuke meiden ontmoet heb en lekker met een camper op pad gaat hoe vet is dat.
    De foto's op fb zijn echt geweldig..echt heel gaaf.
    Surfen lijkt me onwijs moeilijk maar als ik het zo hoor dan heb je het helemaal onder de knie eer dat je terug bent.
    Veel plezier nog en dikke kus van ons..

  • 20 September 2012 - 11:18

    Angela:

    Hi Jas

    Wat een geweldige eerste week al.. Had al eerder gezien dat je weer een blog geschreven had maar zag dat ie zolang was dus wilde even lekker de tijd hebben om het op mn gemak te lezen.
    Ik kijk met Zoey altijd naar Bondi rescue misschien zien we je daar wel.
    Wel fijn dat je een paar leuke meiden ontmoet heb en lekker met een camper op pad gaat hoe vet is dat.
    De foto's op fb zijn echt geweldig..echt heel gaaf.
    Surfen lijkt me onwijs moeilijk maar als ik het zo hoor dan heb je het helemaal onder de knie eer dat je terug bent.
    Veel plezier nog en dikke kus van ons..

  • 20 September 2012 - 15:20

    Gerda (Tessa's Mum):

    Lieve Jasmijn,

    Ik ben zo vrij geweest me aan te melden voor jouw reisverslagen. Met een eigen reislustig kind, is het mooi te lezen dat ook jij je vleugels uitslaat. En hoe! Prachtige verhalen allemaal. Jullie hebben groot gelijk dat je wat van de wereld wilt zien. En Australië is natuurlijk een prachtig land. Wij zijn daar ook geweest toen Tessa op de cruiseboot zat. Zoveel gezien en zo indrukwekkend. We hebben gesnorkeld in de Great Barrier Reef. Net een aquarium. Blijf genieten, maar ook opletten. Wel goed te weten, dat je met anderen reist.
    Heel veel plezier en pas op jezelf. X

  • 20 September 2012 - 16:12

    Opa En Oma Blankwater:

    Hoi lieve jasmijn
    we komen net thuis van de camping hebben de fietsen vast gebracht en zaterdag zijn we weer voorgoed thuis en meteen even gekeken of jij al wat meegemaakt had, wat een belevenissen allemaal, wat zal je genieten als het zo door gaat kom je tijd tekort en wij genieten ook van al je verhalen je schrijft ontzettend leuk. heel fijn met die 2 meisjes om verder te reizen he
    heel veel fun en pas goed op he
    dikke kus opa en oma

  • 20 September 2012 - 17:36

    Monique:

    Hoi Jasmijn,

    Ik vind het zo leuk om je te volgen. Ik probeer mij ook elke keer voor te stellen hoe het voor je is. En dan zit ik met kippevel en een glimlach op mijn gezicht!! Echt SUPER allemaal.
    Veel plezier met die 2 meiden. Bijzonder hé dat je al zo snel contact hebt. En dat worden er zeker nog meer en dan krijg je alle travelersverhalen. Zo leuk wereldje!!
    Reis voorzichtig.

    Veel liefs Monique

  • 22 September 2012 - 19:35

    F:

    niceeeeeeeeeeee jasss...!!
    zie je in decemberrrr
    mis je xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 18875

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Backpacking in Australia!

Landen bezocht: