Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

12 September 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal,

Daar zit ik dan in Hong Kong!
Maar even bij het begin beginnen, gisteren... of ja was het gisteren? ja. Mn hele gevoel / ritme is verstoord snap er niks meer van ;p?!
Op weg naar schiphol FILEE!! argh! Dus te laat voor het praatje van Australian Backpackers met mn groepje. Meteen inchecken. De groep is opgesplitst; een deel (12 ofzo) vliegt met China Airlines via Tai Pei en een deel (5 inclusief mij!) vliegt met Cathat Pacific.(De hele groep komt weer bij elkaar in Sydney) Na het inchecken en afleveren van die enorme tas nog even wat drinken met paps, mams, kay, roy, opa, oma, franca, simone en lianne. Super dat ze er allemaal waren om mij uit te zwaaien. Dit maakte het ''afscheid'' wel erg lastig. Besef dat ik jullie allemaal enorm ga missen, en dat ik mn vertrouwde omgeving achterlaat en in mn eentje het onbekende in ga.

En toen WOW nog nooit in zon groot vliegtuig gezeten, de eerste paar uur had ik best vermaak met dat schermpje voor me, films, tv series, spelletjes. En toen gingen ineens alle lichten uit en gordijntjes dicht. Maar voor mn gevoel was het eind van de middag, maar voor de chinezen was het natuurlijk al bijna nacht dus sleeping time! Hele verdere vlucht proberen te slapen maar dit is niet gelukt.

Toen we in Hong Kong kwamen voor mn gevoel in de nacht maar voor de chinezen 7uur sochtends, kreeg ik mn eerste stempel in mijn paspoort, yeah wat issie mooi haha! In de hal stond een chineesje genaamd Charlie Chan op ons te wachten. Klein mega vrolijk mannetje dat ons alles over Hong Kong vertelde. De buitenlucht was echt een klap ineens. 7uur sochtends maar toch 29 graden! Maar vies, echt heel vies warm, heel vochtig, plakkerig en benauwd. We gingen met Charlie Chan in de bus, ''go upstars! nex to the window!'' zo konden al een mooie indruk van Hong Kong krijgen. Overal rare geurtjes, chineesjes met mondkapjes, mega hoge flats, mega reclame borden en hele mooie bruggen en bergen.

Eenmaal in het guest house, even de kamer bekijken, slippers aan en de stad in! We zijn naar de haven gelopen met de prachtige skyline, echt heel mooi! Zon drukke stad ook. We hebben lekker wat gedronken, en toen we zo zaten beseften we dat we allemaal wel heel moe waren, en dat we maar naar het guest house zouden gaan om te slapen. Dus 3uurtjes geslapen, en nu een blogje schijven. Ik heb nu helemaal geen tijdsbesef meer. Sraks gaan we weer even de stad in waarschijnlijk en dan gaan we om 21 uur (half 2 bij jullie) weer naar het vliegveld om 23.35 door te vliegen naar Sydney.. Hopelijk kan ik dan weer even slapen. Nou dit was het dan maar weer voor deze blog!

Lots of love,
Jasmijn xx

De vlucht

  • 12 September 2012 - 09:28

    Tessa:

    mijn allerliefste Jas,

    Hong Kong is inderdaat geweldig, precies zoals je in de films ziet he:P!!!
    Ik hoop dat je je hebt vermaakt met je groepje, en dat je ergens sushi gegeten hebt, want dat is daar geweldig!!! hahahaha....

    Lieverd, succes met je volgende vliegreis, en pas op jezelf!
    Dikke kus vanuit Londen!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 September 2012 - 09:45

    Jaap:

    Hoi lieverd. Fijn om te lezen. Veel plezier in Hong Kong!!
    Ze zullen je wel groot vinden ;-)
    Hoop dat je vlucht naar Sydney vanavond/vannacht rustig is.
    Dikke kus en een knuffel xxx

  • 12 September 2012 - 11:00

    Maurice:

    Hey Nichtje

    Daar zit je dan aan de anderekant van de wereld. Toen je ons vertelde dat je deze reis ging maken duurde het nog heel lang voor dat het zover was, nu nu sta je aan het begin van een geweldig reis.
    Maak er wat mooi s van en geniet er van want voor je het weet sta je gewoon weer naast ons.

    We volgen je op de voet.

    Dikke kus je neef

  • 12 September 2012 - 11:17

    Frenksz:

    Lieve Jas!

    Ga er van genieten, ik zie je in December..


    Dikke kus en tot snel!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 September 2012 - 13:25

    Angela:

    Hey Jasmijn,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Snap wel dat je geen tijds besef heb lijkt me ook echt raar.
    Hopelijk kun je lekker slapen in het vliegtuig.

    Heel veel plezier.

    xxx Angela en een dikke knuffel van Zoey en Syl..

  • 12 September 2012 - 13:29

    Jacqueline:

    Hey wijfie,
    Wat heerlijk om te lezen! Wat een indrukken al gelijk. Nu ik dit schrijf ben jij alweer op t vlieg eld,goede vlucht verder. Geniet ervan,lieverd! Kijk alweer uit naar je volgende blog. Dikke XX

  • 12 September 2012 - 13:50

    Karin:

    Lieve Jas,
    Leuk om je indrukken te lezen. Maar hiervan waarschijnlijk nog niet eens goed bijgekomen en nu alweer op weg naar Sydney. Goede vlucht en ik kijk uit naar je volgende blog.xxKarin

  • 12 September 2012 - 14:38

    Kaylee:

    Hee zussie!
    Wat leuk om te lezen,
    fijn dat de reis goed is gegaan
    Heeeel veel plezier!

    Kusje van je zusje x

  • 12 September 2012 - 15:56

    Ingrid:

    Hoi jasmijn, ik volg je blogs ook ,erg leuk om te lezen ! Goede reis verder en hopelijk kun je goed slapen.groeten van ingrid

  • 12 September 2012 - 17:34

    Monique:

    Hey Jasmijn,
    dat wordt een hele dagtaak je blog bijhouden en het lezen van al deze berichtjes!!
    Ik krijg wel de kriebels. Er komt weer veel naar boven als ik jouw verhaal lees (en dat van 1 reisdag, dat wordt nog wat)...tja een beetje jaloers. Raar hé, om niet meer te weten wat voor dag en hoe laat het is. Geniet van je nieuwe indrukken.
    XX Monique

  • 12 September 2012 - 21:08

    Pauline:

    He Jas.

    Ik vertelde de kids over je 1e blog, Demi haar reactie: Dan moet ze wel goed engels kunnen. De meiden vinden het erg spannend allemaal. Tot de volgende keer.

    Kus, Pauline

  • 12 September 2012 - 22:50

    Lian:

    Dag lieffie!!
    Fijn om te lezen dat de eerste vlucht goed is gegaan. Waar zat je nou in het vliegtuig?
    Goede vlucht naar Aussie, en GENIET!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 18844

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Backpacking in Australia!

Landen bezocht: