Bye flowers, Hello freedom!! - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu Bye flowers, Hello freedom!! - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Jasmijn Hoekman - WaarBenJij.nu

Bye flowers, Hello freedom!!

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

03 December 2012 | Australië, Monbulk

G'day everyone,

Heeft weer even geduurd he, maarja de afgelopen weken waren het maar gewoon werkdagen, niet super interessant!

..Nog even terug naar die spin van vorige keer... Marloes en ik kwamen thuis van ons dagje Melbourne. Ik ging naar m'n kamer om mn spullen op te ruimen en wilde checken of die spin er nog was. Ik til mn matras op en tadaaa die mega spin zat onder mn matras ~!! Iedereen kwam aangerend, en de franse held Hugo heeft m dood gemaakt, gelukkig ik kon weer slapen!

Iedereen zat aan tafel, super veel aziaten erbij, met een tafel vol met eten. Heerlijk gegeten en de hele avond gezellig gegeten, gekletst, gedanst en spelletjes gedaan. Zondag hebben Marloes en ik appelflappen gemaakt voor onze huisgenoten (en die vonden ze heeerlijk!), onze was gedaan en geskateboard. Ja onze nieuwe hobby!

Daarna begon de tweede werkweek. Helaas Marloes en ik werden vanaf toen niet meer bij elkaar ingedeeld, en gingen elke dag wat anders doen. Dinsdag moest ik planten; buiten in de bruinrode aarde op mn knieeen, gat graven bollen erin, en zo door. Auwwww m'n rug, m'n knieeen en voeten.. En t was ook nog eens heel warm. Verder gingen de werkdagen best snel. En was het wel ok, werd er aangewend en wist wat ik moest doen elke dag. Marloes en ik hadden ontdekt dat er in de bibliotheek, hier 10 minuten vandaan gratis internet was, dus hadden we weer wat te doen na werktijd! Vrijdag waren we gelukkig wel om 12uur klaar, vrijdagmiddagborrel met collega's en daarna naar huis. Weer naar de bieb en heb een nieuwe simkaart gekocht, dus heb een nieuw nummer, veel beter netwerk (en heb internet dus whatsapp;)!) Mijn nieuwe nummer is +61 434 521 084

Zaterdag zijn Marloes en ik naar een dorpje hier dichtbij geweest, daar was een art en music festival, leuke bandjes traden op, marktjes en heel veel gave kunst. Was erg leuk. Zondag hebben we lekker uitgeslapen, en naar een winkeltje geweest die eten heeft van heel veel verschillende landen zo ook frikandellen uit Holland!!!! Dus hebben we een broodje frikandel met uitjes gemaakt, smaakte heerlijk!

De derde werkweek alweer. Dagen gaan best snel, al werd het opstaan steeds moeilijker, het 04:50 opstaan werd meestal 5.10 dus haasten! Woensdag was het heel erg warm, moest bloemen snijden in een soort kas dus broeierig warm, zeker 38 graden. Zweten dus! Donderdag werd dat nog erger, buiten temperatuur 38 graden maar in de kas over de 40! Gelukkig stond ik de hele dag bloemen te bossen in de schuur! (Oja om nog even op de vraag van mamma terug te komen, of de bloemen in Aussie verkocht worden, nee de bloemen worden verscheept naar de US. Helaas niet naar Nederland, dan hadden jullie een bosje lelies, geplukt en gebost door mij kunnen kopen haha) 'S nachts amper kunnen slapen door de hitte, deuren en ramen open en zonder deken slapen; met als gevolg de volgende ochtend onder de muggenbulten!

Door de hitte groeien de bloemen erg snel dus we moesten veel overwerken. Vrijdag werd half 4 in plaats van 12 uur. Nou prima, op mn laatste dag dacht ik! Mooi niet, in de pauze stond er op het notitie bord ineens ''everyone needs to work tomorrow! Dit om het werk van de week af te maken. Dus helaas nog geen weekend, of nouja eigenlijk vakantie. Dus zaterdag ook nog gewerkt. En yes, klaaar met de bloemen! Hartstikke mooie bloemen hoor, maar voor mij hoef je echt geen bosje lelies of irissen te kopen, kan ze niet meer zien!

En zondag lekker al mn kleren gewassen en opgeruimd. En 's avond met Marloes weer heerlijk hollands gegeten; bitterballen en patat! Vandaag alles weer ingepakt, wat heb ik daar toch een hekel aan.. Nu staat alles weer klaar voor vertrek. Ik word straks door een vriend van een huisgenootje naar het treinstation gebracht en neem ik de trein naar Melbourne. Vanaf daar staat de Greyhound bus om 20:00 voor mij klaar, en zit ik weer die fijne 12 uur in de bus! Dan kom ik morgenochtend op Sydney airport aan, waar op dat moment ook mijn beste vriendinnetjes Franca en Simone op mij staan te wachten. Wat heb ik daar zin in. Dan zijn we 5 dagen in Sydney, kan ik ze mooi de stad laten zien want die ken ik nou ondertussen wel! Lekker op Bondi Beach liggen want het is heeeerlijk weer in Sydney!

Al mijn huisgenootjes vinden het ontzettend jammer dat ik wegga, ik heb een hele lieve kaart gekregen, en ze kunnen me niet genoeg knuffelen en foto's van me maken. Heel schattig. Ook ik vind het jammer dat ik na 12 weken, afscheid ga nemen van Marloes. Eigenlijk geen echt afscheid want ik zie haar eind december gewoon weer! Ze komt eind december naar de Gold Coast, Surfers Paradise waar ik op dat moment ook ben met Simone en Franca. En dan vieren we met haar oud&nieuw en wil ik met Marloes weer werk gaan zoeken. Ja, ik heb alweer allemaal plannen gemaakt. Wat is het leven als backpacker toch heerlijk. Ik geniet nog steeds ontzettend hier.

Hoe is het in Nederland? Al aan het vriezen? Is iedereen lief geweest en verwend door sinterklaas? Wel gek, ik zag op facebook van een aantal mensen zwarte pieten foto's etc. En dan is het wel gek dat ik het hier eigenlijk helemaal niet meemaak. Wel heb ik op Youtube de zwartepieten style gevonden, dus die luisteren Marloes en ik dan maar om het sinterklaas gevoel toch nog hier te krijgen haha!

Bye for now,
xxxx
Jasmijn

  • 03 December 2012 - 07:34

    Maurice:

    Hoi Jassie,

    Leuk om weer iets over je te lezen, dat is een goed begin van de maandag.
    Het valt wel op dat ik altijd als eerste ben die je verhaal lees en een reactie geef, wat een uitslapers allemaal.
    Nou jij hoef er ook even niet meer zovroeg uit, geniet van je reis verder.

    Xxx je neef

  • 03 December 2012 - 07:34

    Maurice:

    Hoi Jassie,

    Leuk om weer iets over je te lezen, dat is een goed begin van de maandag.
    Het valt wel op dat ik altijd als eerste ben die je verhaal lees en een reactie geef, wat een uitslapers allemaal.
    Nou jij hoef er ook even niet meer zovroeg uit, geniet van je reis verder.

    Xxx je neef

  • 03 December 2012 - 08:44

    Jacqueline Hoekman:

    Hee lieverd wat een gezellig begin van de week een blog van jou. Ik moet zo naar m'n werk dus ff een snelle krabbel. Het sneeuwt nu een beetje hier,daken zijn al wit. Maar straks gaat het weer regenen geloof ik! Gister heel gezellig Sinterklaas gevierd met heerlijke Hollandse stamppotten. Wel raar hoor dat je er niet bij was. En ik was weer lief geweest dit jaar want ben verwend! Ik zit er nog lekker in het Sint gebeuren met al die lieve kindertjes en idd de Zwartepietenstyle dansen! Woensdag komt de Sint op m'n werk en dan gaan we weer over op de Kerst haha! Ga nu gauw naar m'n kindjes toe. Heel veel plezier met Franca en Simone en jij oom een goede reis straks met de bus! Dag lieverd. XXXXXXXX




  • 03 December 2012 - 21:01

    Pauline:

    He Jas,

    Het harde werken voorbij, nu weer heerlijk genieten van het land met je vriendinnen.
    Jammer dat je geen foto hebt gemaakt van die spin. We zullen als je weer thuis komt, je verwelkomen met een grote bos lelies's ha, ha.
    Hier is het zo'n 30 gr. kouder dan bij jou. Naomi mag met Sint op school hulppiet zijn.
    Hebben ze in die winkel geen pepernoten? Dan heb je nog een beetje meer Sint gevoel. Die Pietenstyle is leuk he!
    Enjoy en have fun. Knuffels van ons

  • 04 December 2012 - 14:16

    Monique Blankwater:

    Hello hero!

    Wat leuk om te lezen dat je zoveel mensen ontmoet! Zucht...herinnering...heimwee....naar het travelen!
    Ik zit nu achter de computer met Tira aan mijn voeten. Tira? Als jij thuis komt is zij al een grote hond!
    We hebben dus een pup. Kruising Border collie x Cavalier. Een schatje. Mattijs en Karlijn hebben een foto van haar op Facebook. We hebben onze handen vol aan haar. Kou, regen (helaas hier in Nederland) vindt ze maar niks. Ik denk dat ik maar even bij jou langs kom....zucht.
    Nou meis veel plezier met je vriendinnen en tot je volgende blog!

    XX Monique

  • 04 December 2012 - 19:35

    Opa Daan Oma Betty:

    Hallo lievie.

    Jeetje wat een verhalen weer, zo echt gezellig om te lezen buiten is het toch rotweer, dus heb ik het 2keer gelezen.
    Als ik aan het lezen ben, zie ik het gewoon allemaal voor me, geweldig allemaal
    Maar gelukkig je werk in de bloemetjes zit erop. je zit nu inmiddels in Sydney en heb je ook je vrindinnetjes al omhelst, heel veel plezier de komende weken, zal wel lukken he
    Knuffel en een pakkerd van opa en oma

  • 04 December 2012 - 20:52

    Moeder Van Marloes:

    Hoi Jasmijn, jij schrijft ook al zo leuk, een hele fijne reis met je vriendinnen en leuk dat je met Marloes oud en nieuw gaat vieren, groetjes van Sita, moeder van Marloes.

  • 07 December 2012 - 15:49

    Tessa Van Wingerden:

    Lieve jas, vanuit Lisbon dit keer!! Wat schrijf je toch leuk! En lekker pech, als jij thuis komt krijg je van mij een bosje lelies hahahahaha, gewoon omdat het kan!
    Mijn reis is nu ook begonnen, wel heeel wat anders dan jou wereld maar het princiepe is hetzelfde! De boot is ziekelijk groot, nouja je zal er wel wat gezien hebben in Sydney! Ik wens je heeeeeeeel veel plezier met franc en siem en tot het volgende blog!
    Dikke kussen van mij!
    Ps. Hoe gaat het met de envoloppe?! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 18875

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Backpacking in Australia!

Landen bezocht: